نسخه PDF
بر اساس تاریخ
شماره خبر : 135
منتشر شده در مورخ : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ساعت : 20:38

جای خالی مرکزیت واحد رسانه

جای خالی مرکزیت واحد رسانه

امیر نوعی: امروزه قدرت رسانه ها و مخصوصا رسانه های غربی برکسی پوشیده نیست. مهم ترین عامل توفیق رسانه های غربی که شامل همه انواع رسانه ها از مجازی و حقیقی میشود ، جبهه بندی منظم با مرکزیت واحد است ، در واقع یک کار تیمی تمیز و هماهنگ! به شکلی که محتوای اصلی و جهت گیری ها از آن مرکزیت به همه جا منتقل میشود ، آنها یک هدف ثابت را در سخن گفتن مجری های خبری تحلیلی و سینما و تلویزیون و خبر و نشریه و رادیو و کتاب و روزنامه و حتی طرح جلد و یا بسته بندی کالاهای تولیدی خودشان و نوع پوشش افرادشان دنبال میکنند
در مقابل این صفوف محکم و بهم پیوسته رسانه ای دشمن ما قرار داریم . چهل و اندی سال از عمر این انقلاب الهی میگذرد ولی هنوز مسئول رسانه ما مشخص نیست.

 
 این جدول1 نشان دهنده قلمرو شخصی ارگان ها و سازمان های مختلف ما در مدیریت رسانه است. هر کدام از این سازمان ها و ارگان ها به شکلی خود را در این امر دخیل کرده اند مثلا در بحث رایانه و اینترنت ، سه بار مجلس قانون گذاری کرده است ، سه بار شورای عالی انقلاب فرهنگی ،دو بار هیئت وزیران و یکبار هم وزارت فرهنگ لطف کرده و به این مسئله ورود کرده است برای سایر موارد هم به همین ترتیب . اصولا مدیریت رسانه های ج.ا. ایران ترکیب عجیبی است از مدیریت همه و هیچ کس! این ها همه هستند ولی در واقع هیچ کدام نیستند چون آخر کار مسئول وضع فعلی ما مشخص نیست  . به نظر شما جهت گیری پیام های صداوسیما و سینمای ما یکی است؟ پیام هایی که سینما به مردم میدهد در یک جهت مشخص است؟ آیا امکان دارد صداوسیما مفهوم خوبی را با چندین سال تلاش و برنامه سازی بین مردم جا بیندازد ، بعد سینمای ما که تحت مدیریت وزارت فرهنگ است یک شبه همه اندوخته صداوسیما را به باد بدهد ویا برعکس؟ چقدر پول ساعت انرژی عمر اینجا تلف میشود؟  من میگویم قطعا هزاران بار شده و قطعا ارزش های مادی و معنوی زیادی در این بلبشوی مدیریتی ، به معنای واقعی کلمه تلف شده است و همچنان درحال تلف شدن است.
اما راه حل برون رفت از این وضعیت چیست؟
12 خرداد سال 67 اقای خامنه ای  ، نامه ای خدمت امام خمینی ره ارسال میکنند و خدمت ایشان عرض میکنند که با توجه به هجوم همه جانبه دشمن ولزوم هم افزایی در نبرد با آنها ، کلیه امور نیروهای مسلح ، ارتش ، سپاه ، ژاندارمری و.... اعم از عملیات ، پشتیبانی ، کارهای اداری و سازمانی و.... به شخص واحدی محول گردد که مستقیما زیر نظر خود شما ( امام خمینی ره ) باشند و امام خمینی ره هم پذیرفتند2
بنابراین اساسی ترین کار برای اصلاح روند رسانه ای انقلاب عزیزمان ، ایجاد مرکزیت و مسئول واحد در مدیریت رسانه های کشور است
 
1: مقاله جایگاه قانون جامع رسانه های همگانی در  جمهوری اسلامی ایران ، سایت sid.ir
2: صفحه 56 صحیفه امام خمینی ره ج 21
 

برچسب ها : رسانه تلویزیون رادیو

چند رسانه ای
۶ پیش‌بینی برای دنیای پسا‌کرونا!
۶ پیش‌بینی برای دنیای پسا‌کرونا!
خبرهای امیدبخش ۲۷ فروردین از وضعیت ویروس کرونا
خبرهای امیدبخش ۲۷ فروردین از وضعیت ویروس کرونا
لایوخالی، درآمدعالی!
لایوخالی، درآمدعالی!
خبرهای امیدبخش ۲۶ فروردین از وضعیت ویروس کرونا
خبرهای امیدبخش ۲۶ فروردین از وضعیت ویروس کرونا
انجام جراحی‌های لاغری و زیبایی بعد از کرونا
انجام جراحی‌های لاغری و زیبایی بعد از کرونا
شبکه اجتماعی