جادوگری قرون وسطایی با  بلند‌پروازی ابرقهرمانانه

فعالیت‌های تازه هنری كاویل

جادوگری قرون وسطایی با بلند‌پروازی ابرقهرمانانه

این روزها هنری کاویل به‌دنبال فعالیت‌های تازه هنری است و ظاهرا قصد دارد برچسب ابرقهرمانی را از پیشانی خود پاک کند. این در حالی است که بحث تولید قسمت تازه‌ای از مجموعه اكشن ابرقهرمانانه «سوپرمن» با بازی كاویل همچنان در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد. طرفداران سری جدید این درام كمیك استریپی، دوست دارند این بازیگر دوباره در قالب شخصیت كلارك / سوپرمن ظاهر شود. از كمپانی برادران وارنر هم خبر می‌رسد كه مدیران آن هم با طرفداران فیلم هم رای هستند. اما تحلیلگران سینمایی می‌پرسند اگر چنین است، پس چرا تولید قسمت تازه‌‌ای از سوپرمن در دستور كار تهیه‌كنندگانش قرار ندارد. نزدیكان به كمپانی عقیده دارند دلیل اصلی این امر، درگیر بودن كمپانی در تولید یك دوجین فیلم دیگر است! به این ترتیب باید همچنان منتظر ماند و دید تهیه‌كنندگان سوپرمن بالاخره چه زمانی چراغ سبز تولید قسمت تازه‌‌ای از آن را صادر می‌كنند!

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، جیسن موموآ كه دوهفته قبل «آكوامن» را روانه پرده سینماها کرد، عقیده دارد هنری كاویل بازی در نقش سوپرمن را رها نخواهد كرد. موموآ در گفت‌وگویی اعلام كرد كاویل، شخصیت سوپرمن را دوست دارد و می‌خواهد در قسمت‌های جدید این اكشن ابرقهرمانانه در قالب مرد پرنده‌‌ای ظاهر شود. اظهارات موموآ كمی بعد از آن است كه رسانه‌ها نوشتند كاویل علاقه‌‌ای به ادامه بازی در نقش سوپرمن ندارد و به دنبال كناره گیری از این مجموعه فیلم است.
​​​​​​​
 مخالفت با کناره‌گیری
به گفته موموآ: «كاویل دوست من است و در این رابطه با من صحبت كرده است. او اصلا تمایلی به كناره‌گیری از پروژه «سوپرمن» را ندارد. او بسیار این شخصیت را دوست دارد و 
صد در‌صد قول می‌دهم كه رهایش نخواهد كرد.»
از سپتامبر گذشته صحبت كناره گیری كاویل از مجموعه سوپرمن شنیده شد. همان زمان كمپانی برادران وارنر اعلام كرد، قرار نیست كاویل از همكاری با آنها كناره بگیرد. 
اما شروع كار نشدن تولید قسمت تازه‌‌ای از سوپرمن، دوباره بازار شایعات را داغ كرد. این در حالی است كه در جدول كار سال جدید كمپانی برادران وارنر، اثری از ساخت قسمت‌های جدید سوپرمن نبوده و ظاهرا قرار نیست در سال جدید میلادی این فیلم وارد مرحله تولید شود.
 به‌دنبال جادوگر و جادوگری
مدتی پیش بود كه رسانه‌ها نوشتند كاویل از دنیای ابرقهرمانانه و پروازهای بلند فاصله می‌گیرد تا در یك مجموعه تلویزیونی بازی كند. هنری كاویل تصدیق كرد در مجموعه‌‌ای به نام «جادوگر» بازی می‌كند. به این ترتیب، او لباس بلندپروازانه سوپرمن، مرد آهنین سینما را از تن به درآورد و راهی ماجراجویی‌های قرون وسطایی جادوگران و ساحره‌ها شد. كاویل در این درام فانتزی و ماجراجویانه، نقش كاراكتر ژرالت ریویا را به عهده گرفت و اعلام كرد همیشه دوستدار داستان‌های فانتزی تاریخی بوده و به همین دلیل، بازی در جادوگر را قبول كرده است. اولین عکسی که از کاویل در نقش تازه‌اش منتشر شد، او را با چهره‌ای تازه و متفاوت به نمایش گذاشت.
فیلمنامه اقتباسی مجموعه براساس داستان نوول چند جلدی فانتزی و حماسی جادوگر نوشته شده است. از خط كلی داستان نوول، به عنوان افسانه‌‌ای حماسی درباره تقدیر و خانواده اسم می‌برند. كاراكتر ژرالت در این داستان، یك شكارچی هیولای یكه و تنهاست و داستان روی تنها بودن او تاكید خاصی دارد. او به دنبال پیدا كردن جایگاهش در دنیایی است كه در آن زندگی می‌كند. این دنیا به مردمی اختصاص دارد كه بیشتر می‌خواهند روستايیانی ساده باشند تا موجوداتی ددمنش و حیوان صفت. اما زمانی كه دست تقدیر ژرالت را به یك جادوگر قدیمی پرقدرت و یك شاهزاده خانم مرموز (كه راز خطرناكی را در دل دارد) نزدیك می‌كند، او متوجه نكات تازه‌‌ای درباره دنیای خویش می‌شود. حالا او، شاهزاده خانم جوان و جادوگر قدیمی باید با كمك یكدیگر، دنیایشان را از دست نیروهای مزاحم و متجاوز نجات دهند.

 جایگزینی برای بازی «تاج‌وتخت»
شارلوت براندستروم كارگردانی جادوگر را به‌عهده داشته و فصل اول آن، در هشت اپیزود پخش خواهد شد. هنوز معلوم نیست جادوگر در چند فصل تهیه و تولید می‌شود. تصميم نتفلیكس این است كه مجموعه را برای پخش در تابستان سال جدید میلادی آماده كند. قرار است جادوگر، جای «بازی تاج و تخت» و موفقیت كلان آن را بگیرد. كلید فیلمبرداری جادوگر مدتی قبل در مكان‌های غریب و چشم نواز چند كشور اروپای شرقی زده شد. گروه سازنده مدت دو ماه در مجارستان، چك و لهستان، تمام صحنه‌های مجموعه را فیلمبرداری خواهند كرد. آلیك ساخاروف، بازیگر درام تاریخی معروف «بازی تاج و تخت»، یكی از بازیگران جادوگر است، اما شنیده‌ها حكایت از آن می‌كند كه بجز او و كاویل، بقیه بازیگران مجموعه را افرادی كمتر شناخته شده تشكیل می‌دهند.

 تکرار موفقیت؟
نتفلیكس در شرایطی سراغ تولید مجموعه‌‌ای تلویزیونی از داستان نوول جادوگر رفته كه قبل از این بازی‌های ویدئویی آن در بین جوانان محبوبيت زيادي پیدا كرده است. تحلیلگران تلویزیونی عقیده دارند موفقیت كلان بازی تاج و تخت یكی از دلایل اصلی توجه نتفلیكس به جادوگر بوده است. داستان هر دو مجموعه شباهت‌های زیادی به هم دارند و گفته می‌شود مدیران نتفلیكس به دنبال تكرار موفقیت بسیار زیاد بازی تاج و تخت هستند. انتخاب هنری كاویل برای بازی در نقش اصلی مجموعه هم، به همین دلیل بوده است. نزدیكان به این شبكه جنجالی می‌گویند كاویل برای بازی در جادوگر، دستمزد بسيار بالا گرفته است، اما رقم دستمزد او به صورت رسمی اعلام نشده است.
هنری كاویل در چند سال اخیر، سه بار نقش كاراكتر سوپرمن را روی پرده سینما بازی كرده است. از داخل كمپانی برادران وارنر خبر می‌رسد كه مدیران آن قصد ندارند به این زودی‌ها كار تولید یك سوپرمن جدید را شروع كنند. همین مساله، باعث روی خوش نشان دادن كاویل به شبكه نتفلیكس و کارهای تازه و متنوع شده است. این بازیگر تابستان گذشته در ششمین قسمت مجموعه اكشن و دلهره‌آور «ماموریت غیرممكن»، در مقابل تام كروز ظاهر شد و توجه تماشاگران و منتقدان را به خود جلب كرد. نكته جالب این كه مدیران نتفلیكس می‌گویند قبل از انتخاب كارگردان و لوكیشن‌های جادوگر، هنری كاویل را به عنوان بازیگر اصلی در ذهن خود داشته‌اند.