فعلا از فینــال حرف نمی‌زنیم

كریم انصاری‌فرد در گفت‌وگو با جام‌جم:

فعلا از فینــال حرف نمی‌زنیم

تیم ملی ایران آغازی خوب در جام ملت‌ها داشته و همه را امیدوار كرده است. در بیرون از تیم همه تصور می‌كنند شاگردان كی روش بتوانند دست به كار بزرگی بزنند. بازیكنان هم چنین تفكری دارند ولی ترجیح می‌دهند فعلا ذهن خود را درگیر چیزی نكنند و پله پله جلو بروند. كریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی هم چنین نظری دارد. او در گفت‌وگو با جام‌جم ورزشی درباره آخرین شرایط تیم ملی حرف می‌زند.

 كریم شروع خوبی در جام ملت‌ها داشتیم. خودت تصور می‌كردی بازی‌ها را با پنج گل شروع كنیم.
نه راستش. ما اصلا به این فكر نمی‌كردیم كه بشود در اولین بازی پنج گل بزنیم. به هر حال در جام ملت‌ها همه تیم‌ها با نهایت تدارك می‌آیند. ما بازی‌های تداركاتی كمتری نسبت به رقبا داشتیم ولی خدا را شكر توانستیم خیلی خوب شروع كنیم. در دقایق اولیه آن‌گونه كه باید بازی نكردیم ولی رفته رفته بهتر و قوی‌تر شدیم.

 یك جورهایی برای رقبا شاخ و شانه كشیدیم. درست است؟
نه ما اصلا به چنین چیزهایی فكر نمی‌كنیم و در واقع چنین افكاری در ذهن ما جایی ندارد. بازی با یمن دیداری بود كه می‌خواستیم برنده آن باشیم و خدا را شكر با حمایت طرفداران توانستیم در این مسابقه برنده باشیم. به مسائل و حرف‌های دیگر كاری نداریم.

 كریم به نظر می‌رسد مرحله گروهی برای ما چندان سخت نباشد. تو هم چنین نظری داری؟ 
ما نظری درباره سخت یا آسان بودن نداریم و تنها چیزی كه می‌دانیم این است كه باید با تمام توان در تك تك بازی‌ها حاضر شویم. ما تیمی هستیم كه هیچ حریفی را دست كم نمی‌گیریم. اصلا چنین چیزهایی در فوتبال حرفه‌ای جایی ندارد. الان همه تیم‌ها پیشرفت كرده‌اند. در ضمن حتی نمی‌خواهیم درباره صعود حرف بزنیم. چیزی كه می‌خواهیم این است كه بازی به بازی برنده شویم. ان‌شاءا... هفت دیدار تا پایان جام ملت‌ها خواهیم داشت و هدف ما این است كه در هر مسابقه روی همان بازی تمركز كنیم و برنده شویم، همین. حالا این‌كه بخواهیم از الان بگوئیم ما به نیمه نهایی می‌رویم یا فینالیستیم، نه؛ چنین حرف‌هایی نمی‌زنیم. همین حالا هم فقط روی دیدار با ویتنام تمركز كرده‌ایم. باور می‌كنید حتی به بازی با عراق هم فكر نمی‌كنیم؟ 

 بعد از بازی با یمن جو استادیوم چطور بود؟
بچه‌ها همگی به هم خسته نباشید گفتند.

 آقای كی‌روش هم صحبت خاصی با شما داشتند؟ 
بله، ایشان به همه بچه‌ها گفت بازی با یمن تمام شده و از همین حالا باید روی دیدار با ویتنام تمركز كنیم.

 یعنی از رختكن خارج شدید دیگر به آن بازی فكر نمی‌كردید؟
واقعا نه. تازه اول راه جام هستیم كه بخواهیم به بردمان فكر كنیم و فعلا خبری نیست. راه خیلی دشواری در پیش داریم.

 جام را هم با نیمكت نشینی شروع كردی....
واقعا این چیزها مهم نیست. اصلا مهم نیست چه بازیكنی در تركیب ثابت تیم ملی است. همه ما هدفمان این است كه ان‌شاءا... تیم موفق باشد. وگرنه چه فرقی می‌كند كه كدام بازیكن در زمین مسابقه باشد.
​​​​​​​
 صحبتی با هوادار داری؟
باید از آنها تشكر كنم كه در اولین بازی انصافا آمدند و حمایت كردند. در طول بازی مدام تیم ملی را تشویق می‌كردند. امیدوارم در بازی بعدی بیشتر هم باشند. مطمئنا هرچه جلوتر برویم ایرانی‌های بیشتری به استادیوم می‌آیند.