منطقه 4 تهران  پرجمعیت‌تر از بندرانزلی و لاهیجان

منطقه 4 تهران پرجمعیت‌تر از بندرانزلی و لاهیجان

 پرجمعیت‌تر از بندرانزلی و لاهیجان
در تهران هشت میلیون و 600 هزار نفری، محله فتح در منطقه ۹ با 86 نفر به عنوان كم‌جمعیت‌ترین محله و تهرانپارس غربی با جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر، پرجمعیت‌ترین محله پایتخت شناخته می‌شود.
به گزارش جام‌جم، این اطلاعات را می‌توان در سایت داده‌نمای شهرداری تهران دید؛ وبگاهی با آدرس data.tehran.ir  كه در حاشیه دومین همایش تهران هوشمند رونمایی شد و حالا به مرجعی برای دسته‌بندی اطلاعات آماری كلانشهر تهران تبدیل شده است.
براساس اطلاعات موجود در همین وبگاه، محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است. محله مسعودیه در منطقه 15 و جنت‌آباد جنوبی در منطقه پنج به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه 19 و كوهسار در منطقه یك نیز بعد از فتح، كم‌جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.
براساس آخرین آمار منتشر شده در سایت داده‌نما، منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 920 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه 9 با داشتن حدود 174 هزار نفر كم‌جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.
همچنین متراكم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه ده با آمار 399 نفر بر هر هكتار است. منطقه 22 نیز با آمار 30 نفر بر هر هكتار عنوان كم‌تراكم‌ترین منطقه تهران را از آن خود كرده است. وجود بافت ریزدانه در منطقه ده و زمین‌های عریض در منطقه 22 نشان‌دهنده و دلیل حجم بالا و كم‌تراكم در این دو منطقه است.