خوشگذرانی قاتل فراری در ترکیه با پول‌های سرقتی

خوشگذرانی قاتل فراری در ترکیه با پول‌های سرقتی

خدمتكار 20 ساله خانگی كه با انگیزه سرقت پول و طلا، زن صاحبخانه را  با شلیك گلوله كشته بود بازداشت شد.  متهم با فروش طلاهای سرقتی  برای خوشگذرانی به تركیه  سفر كرده بود .
 به گزارش جام‌جم،  بیست و یكم آذر امسال  دختر جوانی با  پلیس تهران تماس گرفت و از كشف  جسد مادر 50 ساله‌ای در خانه‌اش در  یكی از محله‌های شرق تهران خبر داد.  ماموران كلانتری جوادیه تهرانپارس برای بررسی ماجرا آنجا حاضر شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد كه این زن براثر اصابت شلیك گلوله به ناحیه پیشانی به قتل رسیده و ساعت‌ها از  مرگ او می‌گذرد. 
 تحقیقات حاكی از این بود كه از خانه این زن پول و طلا سرقت شده است. ماموران ابتدا به تحقیق از دختر مقتول پرداختند كه وی به افسر تحقیق گفت: شب قبل همراه خواهر ناتنی‌ام كه متاهل است به جشن رفته بودیم. بعد از پایان جشن در خانه آنها ماندم، صبح چند بار با خانه‌مان تماس گرفتم كه مادرم پاسخگو نبود. شب  بعد كه به خانه‌مان بازگشتم با جسد مادرم رو‌به‌رو شدم.
 در جریان تحقیقات از خانواده مقتول معلوم شد مقتول یك ماه قبل از مرگش عمل جراحی انجام داده بود و نمی‌توانست به‌درستی به كارهای خانه‌اش رسیدگی كند. بنابراین با پیشنهاد اعضای خانواده فردی را برای امور نظافت خانه استخدام كرده بود. كارگر خدماتی هر چند روز یك بار به آنجا می‌آمد. قرار بود  بیستم آذر  برای نظافت بیاید . ماموران با كشف این سرنخ به  این كارگر خدماتی به‌نام امید  20 ساله ظنین شدند. او زمانی كه تحت تعقیب پلیس قرار گرفت معلوم شد از ایران خارج شده و به تركیه رفته و کسی از او خبری ندارد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌كه با گذشت چند هفته از این جنایت معلوم شد امید دوباره به ایران بازگشته  است. مخفیگاه‌های او زیر نظر گرفته شد تا این‌كه بعدازظهر سه‌شنبه هیجدهم دی امسال، آخرین مخفیگاه وی شناسایی و بازداشت شد. در بازرسی از آنجا، یك قبضه كلت كمری  كه در زمان جنایت از آن استفاده كرده بود، كشف شد. امید برای ادامه تحقیقات به  اداره دهم پلیس آگاهی تهران  منتقل شد و  با اعتراف به قتل زن 50ساله به افسر تحقیق گفت: چند ماه پیش در تلگرام آگهی دادم كه جویای كارم و در زمینه كار در خانه فعالیت دارم. بعد از مدتی مقتول با من تماس گرفت. با او حرف زدم و پس از توافق قرار شد هر چند روز یك بار برای انجام كارهایش به خانه در شرق تهران بروم. در جریان نخستین حضورم به خانه متوجه شدم بیشتر مواقع دختر جوانش در خانه نیست. هنگام نظافت خانه‌اش  پی‌بردم طلای زیادی در خانه دارد. وسوسه سرقت طلاها همچنان با من بود.  این رفت و آمدها ادامه داشت .
 وی افزود: چند روز قبل از سرقت  با دوستم در غرب تهران تلفنی تماس گرفتم و بعد پولی به وی كارت به كارت كردم و او برایم یك قبضه كلت خرید و  فرستاد. منتظر فرصت شدم تا مقتول با من تماس بگیرد تا برای  نظافت به خانه‌اش بروم.  بیستم آذر امسال با من تماس گرفت و من به خانه‌اش رفتم. او تنها بود. زمانی كه وارد  اتاق خوابش شد، سراغش رفتم و همانجا گلوله‌ای به وی شلیک كردم. خانه را جست‌وجو کردم  و  با یافتن طلاها و پول فرار كردم.
 طلاها را فروختم و 70 میلیون تومان دستم آمد و  تهران را به مقصد تركیه ترک كردم.
چند روز آنجا تفریح و خوشگذرانی كردم، پول‌هایم كه تمام شد، به تهران بازگشتم كه ماجرای قاتل بودنم لو رفت و دستگیر شدم.
سرهنگ كارآگاه علی ولیپور‌گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:  متهم 20 ساله به قتل این زن اعتراف كرده و تحقیقات تكمیلی از وی در حالی  ادامه دارد كه قرار است به‌زودی صحنه جنایت را بازسازی كند.