نسخه Pdf

رامبد جوان و جناب خان چگونه زوج هنری شدند؟

رامبد جوان و جناب خان چگونه زوج هنری شدند؟

 زوج‌های هنری را بیشتر در فیلم و سریال‌ها دیده‌ایم. از فیلم‌های خارجی و زوج‌های بی‌نظیر و محبوبی چون ترنس هیل و باد اسپانسر در وسترن‌های اسپاگتی تا لورل و هاردی در کمدی‌های کلاسیک سینمای آمریکا.
 بهنام تشکر و هومن برق‌نورد هم که این شب‌ها پس از چند سالی دوباره در یک اثر نمایشی به هم رسیده‌اند، نمونه‌ای از همین زوج‌های هنری هستند که اتفاقا زمانی هم به لورل هاردی ایرانی معروف شدند. بازیگران مختلفی این سال‌ها دیده شدند که حضور دونفره‌شان به تعاملی منحصربه‌فرد در میدان بازیگری تبدیل‌شده و البته کمتر هستند کسانی‌که عمر کاری‌شان
به یک دهه برسد.
رامبد جوان و جناب خان زوجی که هرگاه در آیتم یا بخشی از برنامه «خندوانه» باهم بوده‌اند هر دو پا به‌پای هم توانسته‌اند شوخی‌ها و طنازی‌های جالبی به بار بیاورند. برنامه خندوانه با حدود ۸۰۰ قسمت و عمری که دارد به یک دهه می‌رسد. در کنار همه جذابیت‌های آیتمی، استنداپ کمدی، ادا بازی و.... شخصیت جناب خان را به‌گونه‌ای پرداخت کرده که نبود این شخصیت بزرگ‌ترین خلأ هر فصل از برنامه بوده است.
همین عروسک جنوبی اهل ساز و عاشق فوتبال خیلی وقت‌ها در تکمیل علایق نداشته رامبد جوان و تضادهای او پیش می‌آید و برای همین شخصیتی مستقل با فردیتی مجزا و منحصربه‌فرد را ایفا می‌کند که قطعا بخش مهمی از آن جدای از نویسندگان و مشاوران به خود محمد بحرانی برمی‌گردد.
دیالوگ‌های رامبد و جناب‌خان گاهی از دغدغه‌های ساده فراتر رفته و شوخی‌هایی حتی در حد پرونده مفاسد اقتصادی یا حتی سیاسی را رقم می‌زند.
شوخی‌هایی که بخشی از آنها به شناخت این دو شخصیت از یکدیگر برمی‌گردد. هم شناخت از مختصات و ویژگی‌های که برای جناب خان تعریف‌شده و هم شناخت جناب خان یا محمد بحرانی از زوج هنری خود که تکمیل‌کننده رامبد بوده است. حضوری پرتاثیر در کنار رامبد که بتواند شوخی‌هایی طناز با موضوعاتی خیلی جدی آن‌قدر هنرمندانه و باظرافت ایجاد کند که هیچ‌گاه هیچ‌یک نیاز عذرخواهی  نداشته باشد.
خیلی از زوج‌های هنری آن‌قدر در فیلم و سریال‌ها با یکدیگر بوده‌اند که حضور یک شخصیت به‌تنهایی نتوانسته همان جذابیت دو نفره را ایجاد کند. در خندوانه هم ممکن است در بسیاری از قسمت‌ها جناب خان حضور نداشته باشد و رامبد به‌تنهایی برنامه را پیش ببرد یا حتی جناب خان با مهمان‌های برنامه گرم بگیرد و گفت‌وگوهای جذابی رقم بزند بااین‌حال بخش گفت‌وگوها و بازی‌های دو نفره این زوج توانسته است یکی از مهم‌ترین بخش‌های خندوانه تلقی شود.