ساترا دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌ها را بررسی کرد

ساترا دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌ها را بررسی کرد

نشست خانوادگی هفته کودک به همت ساترا و حضور کدومو و والدین در مجموعه فرهنگی ورزشی چمران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ساترا؛نشست خانوادگی هفته کودک به همت ساترا و حضور کدومو و والدین، در مجموعه فرهنگی ورزشی چمران برگزار شد؛ در این نشست والدین از تجربه فرزندان خود در استفاده از وی‌او‌دی‌هاو دغدغه‌های خود در حوزه انیمیشن‌ها با تولید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی صحبت کردند.
از انتقادات مطرح شده توسط والدین این بود که در زمینه مدیریتی و سیاستگذاری به پیوست خانواده‌ها اهمیت داده نمی‌شود در واقع پیوست فرهنگی در سیاستگذاری و امور اجتماعی در اولویت نیست. همچنین انتقاد دیگر والدین عدم تکریم خانواده در انیمیشن‌ها و عدم ارتباط ارائه‌دهندگان محصولات فرهنگی با خانواده‌ها بود.
معضل دیگری که در این نشست از جانب والدین بیان شد در خصوص یافتن سریع محتوای مناسب برای خانواده‌ها بود و قرار گرفتن وی‌او‌دی در جایگاه بنگاه اقتصادی بود درحالی‌که این امر می‌بایست براساس مطالبه‌گری مخاطبان شکل گرفته باشد و در این زمینه به خواست مشتری توجه شود.
در بخشی دیگر والدین در خصوص بخش‌های سانسور نشده در وی‌او‌دی‌ها صحبت کردند که برخی کودکان متوجه محتوای پنهان آنهاهستند؛ از دیگر انتقادات والدین فقدان قانون حمایت از اطلاعات کودکان در ایران بود که در این خصوص کنترل احساسات وجود ندارد؛ ایراد و موانع مطرح می‌شود اما به قهرمان‌پروری پرداخته نمی‌شود و در برخی پلتفرم‌های کاربرمحور در حوزه کودک هیچ نظارتی وجود ندارد.
 در ادامه مراسم سجاد سامانی سردبیر کدومو گفت: وب‌سایت و سامانه کدومو دستیار رسانه‌ای والدین در انتخاب محصولات رسانه‌ای برای فرزندان است.
سامانی درباره کدومو، اظهار کرد: کدومو جمعی از خانواده‌ها هستند که تلاش می‌کنند مصرف رسانه‌ای کودک و نوجوان آنها مصرف سالم‌تری باشد. کدومو هم تلاش می‌کند که جمع این خانواده‌ها بیشتر و گسترده‌تر شوند.
سردبیر کدومو ادامه داد: ما در کدومو تلاش می‌کنیم جمع خانواده‌ها به یک بلوغ و کنشگری برسند که نسبت به مصرف و تربیترسانه‌ای فرزندان خودآگاهی و حساسیت بیشتری داشته باشند و سواد رسانه‌ای خانواده‌ها با محوریت کودک و نوجوان افزایش یابد.
وی با بیان این‌که پیش از رونمایی سایت کدومو حدود یک سال و نیم پروژه پژوهشی این سامانه طول کشید، تاکید کرد: در این پژوهش محصولات هشت کشور مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفت که مشخص شود در این عرصه چه اقداماتی داشتند.سامانی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در پلتفرم‌‌ها بومی‌سازی فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در حوزه کودک و نوجوان است.
در بخش دیگری از مراسم خانم زهرا روشندل،مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا گفت: یکی از دغدغه‌های ساترا در حوزه سرویس مناسب برای کودکان است به همین منظور در هفته کودک تلاش کرده است جلسه و گردهمایی‌های مختلفی را با حضور مادران در گروه‌های مختلف داشته باشد.
وی افزود: نخستین جلسه با والدین آگاه و متخصص در حوزه‌های مختلف برگزار شده است تا چالش‌ها و دغدغه‌های آنها تبیین و راهکارهای مناسب ارائه شود.
روشندل با بیان این‌که راهکارها و پیشنهادهای والدین بهترین گزینه‌ها هستند چون تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: این دورهمی در راستای استانداردسازی و ارتقاء سطح کیفی سایت‌های ارائه دهنده خدمات به کودکان برگزار شد.
مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا ادامه داد: در این دورهمی از سوی والدین نواقصی مطرح و پیشنهادهایی ارائه شد و قرار بر این گرفت که یک شبکه‌سازی از والدین طبق تخصص‌های آنها ایجاد شود که در اتاق‌های فکر ساترا حضور داشته باشند.