خانه، محل نگهداری پول و طلا نیست

هشدار رئیس‌پلیس پیشگیری تهران

خانه، محل نگهداری پول و طلا نیست

رئیس‌پلیس پیشگیری تهران‌بزرگ  با هشدار به شهروندان درباره ایمن‌نبودن ساختمان‌های مسکونی در برابر سرقت گفت: گاهی لازم است همان‌قدر که نمای ساختمان برایمان مهم است، ایمنی آن را هم موردتوجه قرار دهیم. متاسفانه در ساختمان‌های مسکونی، ایمنی به صورت کامل رعایت نمی‌شود و همین موضوع فرصت را به سارقان می‌دهد تا جرایم خود را مرتکب شوند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با جامعه۲۴ اظهار کرد:  طبقات همکف، اول و دوم ساختمان‌ها باید بیشتر به فکر ایمنی باشند و حتما راه‌های نفوذ به ساختمان در تراس و پنجره‌ها را با نرده‌های مقاوم مسدود کنند. همچنین از در و قفل‌ایمن برای ساختمان استفاده کنند.
وی با اشاره به این‌که خانه، محل نگهداری پول و طلا نیست، تاکید کرد: بهتر است افراد به هیچ‌وجه مقادیر زیاد طلا، جواهر، ارز و پول نقد را در خانه خود نگهداری نکنند و در صورت اجبار به نگهداری طلا یا پول در خانه حتما از ایمنی در ورودی اطمینان داشته و از گاوصندوق‌های ایمن در مکان‌هایی که در دید نیست،
استفاده کنند.
رئیس‌پلیس پیشگیری تهران‌بزرگ با اشاره به این‌که گاهی سارقان با شناسایی خانه‌هایی که زنان سالمند، زنان تنها یا زنان با کودکان زندگی می‌کنند در پوشش‌های مختلف برای سرقت وارد خانه می‌شوند، تاکید کرد: بهتر است این‌گونه افراد از بازکردن در برای افراد غریبه خودداری کنند و اگر کسی خود را مامور پلیس، آب، برق یا حتی پستچی معرفی کرد اول از هویت او مطمئن شوند و بعد در را برای او
باز کنند.
موقوفه‌ای در مورد راهکار جلوگیری از سرقت خودرو هم گفت: بهترین راه برای اینکه خودروها از گزند سارقان در امان بمانند استفاده از تجهیزات ایمنی است. همچنین بهتر است رانندگان، خودروی خود را به‌راحتی با مراجعه به تعمیرکاران برق خودرو به سوئیچ مخفی مجهز کنند. با این‌کار تا حد زیادی سارقان از سرقت‌خودرو ناتوان می‌شوند.