افتتاح ۳ خوابگاه دانشجویی دخترانه

با همت ستاد اجرایی فرمان امام و درمراسمی با حضور وزیر علوم انجام شد

افتتاح ۳ خوابگاه دانشجویی دخترانه

به همت بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، 3 خوابگاه دخترانه دانشجویی جدید در دامغان، ارومیه و سنندج احداث و تحویل وزارتخانه‌های علوم و بهداشت شد.
آئین افتتاح و بهره‌برداری از ٣ خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه‌های ارومیه، سنندج و علوم‌پزشکی دامغان باحضور وزیرعلوم ، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران‌عامل گروه تدبیر و بنیاد 15خرداد و معاون وزیربهداشت درمحل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد. دراین مراسم وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری در سخنانی گفت: بهترین سرمایه‌گذاری در کشور، هزینه برای آینده‌سازان و نخبگانی است که نیروی انسانی و سرمایه اصلی کشور را خواهند ساخت.
محمدعلی زلفی‌گل افزود: از دکتر مخبر و ستاداجرایی فرمان امام واقعا متشکرم بابت برعهده گرفتن مساله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دختران و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان ، آن هم در شرایطی که ستاد درگیر پروژه‌های بزرگ و ملی متعدد دیگری است که هرکدام یک پروژه عظیم به حساب می‌آیند. وزیرعلوم ادامه داد: نهضت ساخت خوابگاه را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و سایر خیرین ونهادها راهم به این سمت بیاوریم، دشمن می‌داند که اگر ایران در زمینه علم و فناوری دست برتر را پیدا کند شکست‌ناپذیر می‌شود، پس باید باتمام توان به این سمت پیش برویم همان‌طورکه بعدازانقلاب با سرعت قابل قبولی به جلورفته‌ایم. او با بیان اینکه اگر ما هزینه لازم را برای توسعه علم و فناوری، کارآفرینی و اشتغال‌زایی صرف کنیم، بلاشک با کشورهای پیشرفته هیچ اختلافی نخواهیم داشت، افزود: ما از نعماتی برخورداریم که دنیای پیشرفته آن را ندارد. ما از تمدن، تاریخ و ریشه‌ای برخورداریم که بسیاری از کشورهای پیشرفته آن را ندارند. وزیر علوم ادامه داد: دشمن ما یقین دارد که جمهوری اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه می‌دانند زمینه هسته‌ای ایران پایه‌ای برای دیگر علم‌ها و افق‌های آینده علم است.
زلفی‌گل با اشاره به این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در منطقه رتبه اول را دارد، ادامه داد:  در بدو انقلاب ١٧٠هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و بعضا کارشناسی‌ارشد داشتیم اما امروز بالغ بر ١۵٠ هزار دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل داریم. زلفی‌گل تأکید کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت علمی به ٨٠ هزارنفر رسیده و دانشگاه‌های ما در آسیا و رنکینگ دنیا سری در سرها دارند و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ایران در بخش علمی مؤثر بوده است.
او با اشاره به این‌که طبق برنامه توسعه ششم باید بخشی از درآمد ناخالص ملی را صرف تحقیقات می‌کردیم که طبق آمار کمتراز نیم‌درصد آن صرف تحقیقات شده است، افزود: این میزان نشان می‌دهد آن‌طور که شایسته است سرمایه‌گذاری انجام نشده و دولت سیزدهم مصمم است که دراین مبحث ورود جدی و متفاوتی کند و به طور کل برای ایجاد جهش دراین زمینه به همکاری نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام نیازمندیم.