گرد و خاك زنان سیمرغ به دست

گرد و خاك زنان سیمرغ به دست

فی‌الحال كه شما مشغول قرائت این سطور هستید و لطف كرده و روزنامه را ورق نزده دارید به مطالب فرهنگی بها می‌دهید و سبد مصرف فرهنگی را بالا می‌برید، تنور جشنواره فجر هم دارد به تدریج داغ می‌شود تا نان‌های سینماگران هم از راه برسد و بچسبد روی دیواره. خب انتظار ندارید كه ما نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت باشیم و بی‌خیالی طی كنیم و برویم دنبال كار خودمان. حالا كه این را گفتیم این را هم بگوییم كه علی‌آقای رستگار و سركار علیه ساناز قنبری و محمدصادق خان علیزاده كه به عنوان تیم اصلی تولید محتوای روزنامه در ایام جشنواره حضور دارند، تدارك ویژه‌ای برای ایام جشنواره دیده‌اند آنچنان كه افتد و دانید! 
اجمالا هم برای امروز خبرنگار پرتلاش گروه، ساناز قنبری از موضع پیگیری مباحث زنان رفته و آمار جشنواره را در همه سال‌های گذشته درآورده و یك گزارش پر‌و‌پیمان رفته از خانم‌های بازیگری كه در تمام این سال‌ها سیمرغ‌های جشنواره را درو كرده‎‌اند. همین‌قدر هم بدانید كه سرکار علیه فاطمه خانم معتمدآریا با چهار سیمرغ و مریلا خانم زارعی با سه سیمرغ در صدر این فهرست قرار دارند. الغرض كه بروید صفحه 11 و گزارش قنبری را بخوانید و آن را بگذارید به حساب گرم كردن برای روزهای جشنواره. 
خـــــــــب انتظار ندارید كه بخـــــــش مهمـــــــــــــــــــــــی از گزارش‌هــــای تولیــــــــــدی جام‌جم در ماه‌های گذشته بحث كاغذ باشد و ما این سوژه را همین‌طور به حال خودش رها كنیم. صفحـــــــــــه 10 امــــــــروز هم نشسته‌ایم پای  صحبت یكی از كسانی كه وزارت ارشاد او را برای واردات كاغذ مجاز شناخته و از قضا از چهره‌های اتحادیه ناشران و كتابفروشان كتاب هم هست. 
جناب تورانیان كه خودش علاوه بر مسؤولیت‌هایی كه این طرف و آن طرف در حوزه نشر دارد، خودش صاحب یك انتشارات هم هست، همین هم شده كه با ما از زیر و بم وضعیت كاغذ گفته و این كه این بازار در این وضعیت بلبشوی فعلی با خودش چند چند و اوضاع از چه قرار است. ورق بزنید و بروید صفحه 10 ببینید استاد چه گفته.
امروز یك اتفاق دیگر هم در حال رخ دادن است و آن هم اختتامیه جشنواره نماهنگ سازمان صدا و سیماست. همیــــــــــن هم شــــــــــــــده كــــــــــــــــــه زینب‌مرتضایی‌فرد رفته سراغ مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما و راجع به این جشنواره و همچنین راجع به موسیقی در رادیو و تلویزیون و گپ زده. مصاحبه مرتضایی‌فرد را می‌توانید همین بغل و در همین صفحه بخوانید. 
در نهایت هم كیكاووس‌خان زیاری، بـــــــــزرگ حوزه سینمای جهان در صفحه12 یك گزارش چرب از حضور سیاهپوستان در هالیوود رفته با یك تیتر جذاب.