رواج انرژی‌های پاك قابل احیا و رایگان!

رواج انرژی‌های پاك قابل احیا و رایگان!


زمان تحقق احتمالی فناوری‌های مربوط: سال ۲۰۴۰ میلادی
 بیشتر محققان از این‌كه روزی می‌توانند به منابع عظیم انرژی پاك و قابل احیا دست پیدا كنند، در تردید بوده‌اند، اما اكنون محققان فعال در زمینه انرژی‌های نو می‌گویند، در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند به انرژی پاك و حتی تا صددرصد قابل احیا دست پیدا كنند. آنها می‌گویند تولید انرژی آن‌قدر زیاد خواهد بود كه می‌تواند ارزان و چه‌بسا به رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. بنا به گفته این محققان، تمام كشورهای دنیا می‌توانند با جمع‌آوری انرژی تولید شده از نورخورشید، باد و امواج دریا، منابعی عالی از انرژی‌های قابل احیا داشته باشند.به‌تازگی محققان چند دانشگاه فنی معتبر در آلمان، آفریقای جنوبی، فنلاند، هلند و دانمارك با همكاری یكدیگر، صدها تحقیق موجود در دنیا را بررسی كردند و همچنین با تحقیقاتی كه خودشان نیز انجام داده بودند، به این نتیجه رسیدند در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند به انرژی پاك و صددرصد قابل احیا دست پیدا كنند.
این محققان می‌گویند اكنون فناوری‌هایی وجود دارد كه می‌توانیم با استفاده از آنها انرژی پاك و قابل احیا تولید كنیم. بیشتر این فناوری‌ها هم به آسانی در دسترس و مقرون به صرفه هستند. از جمله آنها می‌توان به فناوری‌هایی اشاره كرد كه نیروی باد و خورشید را به انرژی تبدیل می‌كند.
از طرفی بدترین سناریوهای تولید انرژی مربوط به زمان‌هایی در سال است كه نور خورشید یا نیروی باد كم است. برای این مشكل هم راه‌حل‌هایی برای ذخیره‌سازی انرژی پیشنهاد شده است. برای مثال می‌توان با استفاده از باتری یا هوای فشرده انرژی را ذخیره كرد. روش‌های دیگر ذخیره انرژی نیز وجود دارد كه از جمله آنها می‌توان به سیستم تبدیل برق به گاز اشاره كرد.
محققان سراسر دنیا در حال توسعه بیشتر فناوری‌های امروز و همچنین تولید فناوری‌های جدیدی هستند كه با استفاده از آنها بتوانند تولید انرژی پاك و قابل احیا را تا حدی توسعه دهند كه دیگر هیچ كشوری برای تامین انرژی خود به دیگران وابسته نباشد. در عین حال این انرژی با كمترین هزینه یا حتی رایگان در اختیار همه مردم قرار بگیرد. تولید این نوع انرژی گام‌های اولیه خود را آغاز كرده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال دیگر، نتیجه عالی آن مشخص شود.
منابع: Quantumrun و  Science Daily