تبیین منشور مقاومت از سوی رهبر انقلاب

تبیین منشور مقاومت از سوی رهبر انقلاب

رهبر انقلاب همواره بر فریبکاری دشمنان در مقابل ایران تاکید کرده‌اند و در بیانات شب گذشته نیز بار دیگر سیاست‌های مزورانه دشمن را تبیین کردند. مصداق بارز این تزویر هم اقدامات دولت آمریکاست که از یکطرف درخواست مذاکره دارد و از طرف دیگر علیه ملت ایران برنامه‌ریزی می‌کند. رهبر انقلاب همچنین تنها راه در مقابل دشمنان را مقاومت دانستند. در مقابل دشمن دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یکی عقب‌نشینی است که در صورت انجام آن، دشمن جلوتر می‌آید و جسور می‌شود و راه دیگر ایستادگی و مقاومت است.
تجربه نشان داده که مقاومت در برابر دشمنان، جواب می‌دهد و ما هر موقع در طول این 40 سال مقاومت کرده‌ایم، پیشرفت کرده‌ایم و دشمن را شکست داده‌ایم که نمونه‌های آن را در جنگ، مسائل هسته‌ای و موضوعات اقتصادی مشاهده کرده‌ایم.
نکته دیگری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و پیش از این هم بارها بر آن تاکید شده است اینکه برای اصلاح امور نباید به خارج چشم داشت. در این زمینه،‌ تکلیف آمریکا که روشن است اما به اروپایی‌ها هم نباید چشم داشت زیرا آنها هم هیچ‌گاه به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند. برای اصلاح باید رویکرد ما توجه به درون باشد و مردم را مشارکت دهیم. رهبری توصیه‌هایی هم به مردم داشتند مبنی بر اینکه به شایعات توجه نکنند و از اسراف خودداری کنند.
در مورد دشمنی‌ آمریکا هم باید به این نکته توجه داشت که این دشمنی‌ها محدود به شرایط فعلی نیست و همواره از ابتدای انقلاب وجود داشته است با این تفاوت که در این مقطع، بسیار آشکارتر و شفاف‌تر از قبل انجام می‌شود. البته هرچه تهدید دشمنان بیشتر می‌شود معلوم است که قدرت آنها کمتر است زیرا معمولا قدرت‌ها به اندازه داد و فریادها نیست بویژه اینکه آمریکایی‌ها آلت دست صهیونیست‌ها هستند. لذا ما باید راه مقاومت را ادامه دهیم و یقین داشته باشیم که سرانجام این مقاومت، شکست آمریکاست.
البته به اعتقاد بنده کسانی را که در داخل به دنبال مذاکره هستند باید به چند دسته تقسیم کرد؛ عده‌ای ناآگاه و بی‌اطلاع هستند اما عده‌ای با قصد و غرض صحبت می‌کنند و هرچه رهبر انقلاب در زمینه مذاکره تذکر بدهند این افراد "مصداق فی‌ قلوبهم مرض" هستند و در ذهن و اندیشه بیمار آنها تاثیری ندارد. بعضی‌ها هم هستند که دچار محاسبات اشتباه هستند و تصور می‌کنند سرو صدای آمریکا ما را به بن بست خواهد کشاند. البته فشارهای آمریکا برای مردم ایران مشکل ایجاد می‌کند اما اگر ملت ایران مذاکره کند، مشکلاتش بیشتر می‌شود.