فردوسی فراموش‌شدنی نیست!

فردوسی فراموش‌شدنی نیست!


یك روز آرام اردیبهشتی... صحبت از دیروز تحریریه است. خدمت محضر انور شما عارضیم كه سردبیر محترم روزنامه و چند فروند معاون گرانقدرشان مانند عقاب حواس‌شان به همه چیز هست. اجازه بدهید بروم سراغ اصل موضوع این تیم كاردرست سردبیری كه در كشیدن مو از ماست و حواله كردن سوژه‌هایی از غرب تا شرق دور به گروه‌ها، پست‌دكترای تخصصی دارند، از كارها و تكالیف روزانه‌شان نسق كشیدن از دبیر گروه‌های بینواست كه گزارش سوژه‌های خودشان را بدهند و ایضا درباره سوژه‌های پیشنهادی دوستان سردبیری بحث كنند. از همین روی از كابوس‌های شبانه دبیران گروه‌ها، نصفه شب پریدن از خواب و خبردار ایستادن برای گزارش سوژه‌هاست.
حالا درباره الطاف دوستان سردبیری كه مزاح كردیم و اصولا باصفاتر از این حرف‌ها هستند، ولی اجمالا دبیر گروه فرهنگی در تبیین سوژه‌های روز برای حضرت سردبیر، بزرگداشت روز حكیم ابوالقاسم فردوسی را از قلم انداخته بود. همین هم شد كه جناب سردبیر، دبیر مربوط را احضار و دلیل این اتفاق را جویا شود كه مشخص شد این از قلم‌افتادگی صرفا در مرحله تشریح گزارش سوژه‌های روز بوده وگرنه با حضور دو ادبیاتی در گروه، بعید است چنین خبطی از صفحات فرهنگی سر زند.
اجمالا در جریان باشید كه زینب مرتضایی‌فرد به عنوان یكی از دو ادبیاتی گروه كه شرحش در سطور ماضی رفت، به بهانه سالروز بزرگداشت حكیم پارسی‌سرای ایران، گزارش جالب‌انگیزناکی مرقوم فرموده‌اند در باب شاهنامه‌های نفیس و مشتریان اشرافی‌‌اش. گزارشی كه از قضا خواندنی هم شده. مرتضایی‌فرد ترجیح داده به جای حرف‌های صد من یك غاز، برود سراغ این موضوع كه اشرافی‌بازی دارد چه می‌كند با كتاب گرانسنگ جناب فردوسی!
ایضا اگر در جریان سوژه‌های اخیر صفحات فرهنگی باشید احتمالا التفات دارید كه صفحه 12 روزنامه كه ادبیات و هنر باشد، چند وقتی است سوزنش روی وضعیت بلاتكلیف ترجمه و اوضاع قمر در عقرب كپی‌كاری‌های بعضی ناشرنماها حسابی گیر كرده و بی‌خیال این قضیه هم نمی‌شود.
احتمالا شما هم این روزها تبلیغات متعدد چند سریال شبكه نمایش خانگی را دیده‌اید كه علاوه بر فضاهای تبلیغاتی شهر، در و دیوار فضای مجازی را هم اشغال كرده‌اند. صفحه سینمایی هم امروز رفته سراغ یكی از این سریال‌ها كه قرار بوده با مساله سربازی، شوخی كند. بله بله صحبت از سریال شبكه نمایش خانگی «سال‌های دور از خانه» است. اواخر اردیبهشت هر سال،سالروز درگذشت یک شخصیت مهم است. مرحوم آیت‌ا... بهجت که نامش برای خیلی‌ها آشناست.  همین هم باعث شده که  محمدرضا کائینی در صفحه  10  بنشیند پای حرف‌های فرزند ایشان و یک گفت‌و‌گوی خوب از کار دربیاورد.