تحریم بازی ترامپ

ترامپ در واکنش به شکار پهپاد آمریکایی توسط ایران نام چند مقام کشورمان را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد

تحریم بازی ترامپ

آمریکا بار دیگر به بهانه‌های واهی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های سهمگینی علیه تهران اعمال خواهد شد که رهبر انقلاب، نهاد رهبری ایران و چند فرمانده سپاه کشورمان را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.
بر اساس این تحریم‌ها که جزئیات آن در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، اموال و دارایی‌های این مقامات در نظام مالی آمریکا  مسدود خواهد شد. این در حالی است که آمریکا پیش از این مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با ادعای گروه تروریستی، تحریم کرده بود و اعمال مجدد تحریم علیه برخی فرماندهان سپاه، فقط نوعی بازی رسانه‌ای محسوب می‌شود. 
به گزارش  تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی که در اتاق بیضی کاخ سفید فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا می‌کرد، بیان کرد: ما به افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
وی  اعلام کرد این تحریم‌ها دسترسی رهبران ایران به منابع مالی را محدود خواهد کرد.وی با تکرار ادعاهای خود علیه صنعت هسته‌ای کشورمان گفت که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در عین حال گفت به دنبال جنگ با ایران نیستیم و می‌خواهیم به یک توافق جامع با آنها برسیم.
رئیس جمهور آمریکا در حین امضای این فرمان اجرایی گفت این سخت‌ترین تحریم‌هایی است که علیه یک کشور اعمال می‌شوند. ترامپ همچنین با انتقاد از دولتمردان سابق آمریکا به خصوص، جان‌کری وزیر خارجه اسبق کشورش گفت که برجام نباید هرگز به وجود می‌آمد. در همین حال خبرگزاری صداوسیما از نیویورک گزارش داد  به گفته  منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا این هفته محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز تحریم می شود.
سردار حاجی‌زاده، سردار تنگسیری و سردار پاکپور فرماندهان ارشد سپاه از جمله افرادی هستند که آمریکا شب گذشته آنها را تحریم کرد.
فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه، سرداران عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، 
یدا...  بادین، منصور روانکار  و علی عظمایی هم در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
​​​​​​​
هشدار تروئیکای اروپایی به  ایران درباره  برجام
دیپلمات های فرانسه، آلمان و انگلیس در یادداشتی خطاب به ایران، در مورد خروج این کشور از توافق هسته‌ای هشدار داده اند.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه از ارسال یادداشتی دیپلماتیک به ایران از سوی تروئیکای اروپایی در خصوص توافق هسته‌ای خبر دادند.
بر این اساس، دیپلمات های فرانسه، آلمان و انگلیس طی یادداشتی به ایران در مورد «عواقب جدی» خروج تهران از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هشدار داده‌اند. امضا کنندگان این نامه ضمن تاکید بر لزوم حرکت در مسیر دیپلماتیک از ایران خواسته‌اند بر تعهدات برجامی خود پایبند بماند.