كلونی به فضا پرتاب می شود!

نت فلیکس سراغ جورج کلونی رفت

كلونی به فضا پرتاب می شود!

این‌طور كه از شواهد امر برمی آید، جورج كلونی علاقه زیادی به سفرها و اكتشافات فضایی دارد و بدش نمی‌آید هر چند وقت یكبار، لباس فضانوردان را تن كرده و دست به یك سفر هیجان انگیز فضایی بزند! این‌بار بازیگر جوگندمی و 58 ساله سینما، نقش یك فضانورد تنها و تك افتاده را بازی می‌كند كه تلاش دارد با یك سفینه فضایی تماس و ارتباط برقرار كند. این درام پرتنش علمی ـ تخیلی با نام «صبح بخیر، نیمه‌شب» جلوی دوربین می‌رود. شبكه اینترنتی نتفلیکس تهیه‌كننده اصلی فیلم است و شركت فیلمسازی كلونی به نام اسموكهاوس پیكچرز هم در تولید آن مشاركت دارد. فیلمنامه اقتباسی صبح بخیر، نیمه شب را مارك ال اسمیت نوشته است. این فیلمنامه با نگاهی به داستان پرخواننده لیلی بروكز دالتون نوشته شده است. این داستان سال 2017 روی پیشخوان كتابفروشی‌ها قرار گرفت و خیلی زود یكی از پرخواننده ترین كتاب‌های فصل شد. بروكز دالتون با این رمان، اولین كار ادبی خود را ارائه کرده است.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، پیشنهاد تولید نسخه سینمایی این داستان موفق را خود كلونی به مدیران نتفلیکس داده است. او بعد از مطالعه آن، سخت تحت تاثیر داستان و فضایش قرار گرفته و تصمیم به تولید نسخه سینمایی آن می‌گیرد. علاقه كلونی به این داستان به‌قدری زیاد است كه خودش پشت دوربین فیلمبرداری هم قرار گرفته و آن را كارگردانی می‌كند. نتفلیکسی‌ها این موضوع را قبول كرده و اعتراضی به حضور همزمان كلونی در جلو و پشت دوربین ندارند. حتی آنها اعلام كرده‌اند بازی و كارگردانی فیلم توسط كلونی به صورت همزمان می‌تواند به خلق اثری جذاب‌تر و تماشایی‌تر هم كمك كند.
 داستان چندلایه
داستان فیلم در آینده‌ای نزدیك و پس از مشكلاتی كه برای كره زمین رخ داده، اتفاق می‌افتد. داستان بروكز دالتون چند لایه دارد و از چند داستانك كوچك‌تر تشكیل شده است. این داستان‌های كوچك در ارتباط با هم هستند و در پایان ماجرا، در یك نقطه جمع می‌شوند. اما آنچه این داستان‌های كوچك را به هم پیوند می‌دهد، فضانوردی به نام آگوستین است. نقش آگوستین را هم البته كلونی بازی خواهد كرد. آگوستین، فضانورد تنهایی است كه در یك نقطه نه چندان نزدیك به مدار زمین، در داخل یك محفظه گیر افتاده است. او به‌زودی متوجه حضور یك سفینه فضایی با تعدادی سرنشین می‌شود. تلاش آگوستین برای برقراری ارتباط با این سفینه، برای چند بار با شكست مواجه می‌شود. اما او دست بردار نیست. سرنشینان سفینه فضایی در تلاشند تا دوباره به زمین برگردند و اگر آگوستین نتواند با آنها ارتباط برقرار كند، برای همیشه در فضای لایتناهی سرگردان خواهد ماند.
 كنكاش در روح آدمی
به احتمال زیاد نام فیلم در زمان نمایش عمومی تغییر كند. كلونی و نتفلیکس برای تولید صبح بخیر، نیمه شب هزینه‌ای 70 میلیون دلاری در نظر گرفته‌اند. این درام انسانی برعكس اكشن‌هایی مثل مجموعه «جنگ ستارگان» و «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» كه حال و هوایی ماجراجویانه و فانتزی دارند، كنكاشی در روح و روان آدمی و ارتباط بین انسان هاست. از این نظر، فیلم شباهت بیشتری به «بی‌وزنی» (2013) آلفونسو كارون دارد كه اتفاقا كلونی در آن بازی افتخاری داشت. كلید فیلمبرداری صبح بخیر، نیمه‌شب، اوایل ماه اكتبر زده می‌شود و هنوز زمانی برای اكران عمومی آن تعیین نشده است.
اسكات استوبر، مدیر واحد فیلم شبكه نتفلیکس در ارتباط با همكاری تازه با كلونی می‌گوید: «نزدیك به دو دهه است كلونی را می‌شناسم و چند كار مشترك با او داشته‌ام. فكر نمی‌كنم كسی بهتر از كلونی بتوان پیدا كرد كه چنین داستان هیجان انگیزی را كارگردانی كند. داستان، بسیار پرقدرت و تكان‌دهنده است. اقتباس بسیار خوبی هم از آن در دست ماست. این داستان درباره طبیعت و خلق و خوی آدم‌هاست و حالتی عمومی دارد. تمام تماشاگران سینما در هر نقطه‌ای از جهان، با این داستان احساس همذات‌پنداری خواهند كرد و در سرنوشت شخصیت‌هایش شریك
خواهند شد.»
 خشنودی از تركیب همزمان
كلونی هم به نوبه خود، از علاقه وافرش به این داستان حرف زده و می‌گوید: «صادقانه بگویم، بسیار خوشحالم كه با چنین طرحی همكاری می‌كنم. حتی اگر یكی از دو وظیفه بازیگری، یا كارگردانی به من سپرده می‌شد، باز هم خوشحال می‌شدم. تركیب همزمان كارگردانی و بازیگری در این کار مسؤولیت مرا در قبال تماشاگران و منتقدان سنگین‌تر می‌كند. با توجه به همكارانی كه در این فیلم دارم، امیدوار هستم حاصل كار چیزی تماشایی و قابل قبول باشد.»
تماشاگران سینما آخرین بار كلونی را روی پرده سینما در درام افشاگرانه و ضدسرمایه‌داری «هیولای پول» دیدند. این فیلم سال 2016 به كارگردانی جودی فاستر اكران عمومی شد. منتقدان آن را پسندیدند و تماشاگران هم استقبال خوبی از فیلم كردند.
در داستان فیلم، كلونی یك مجری برنامه اقتصادی پربیننده و مشهور تلویزیونی است كه توسط یكی از بینندگان دائمی این برنامه به گروگان گرفته می‌شود. كلونی مدتی قبل و بعد از سال‌ها دوری از رسانه تلویزیون، مجموعه «كچ 22» را برای شبكه هولو تهیه بازی و كارگردانی كرد. او كارگردانی دو قسمت این درام ضد جنگی را به عهده داشت. فیلمنامه مجموعه با نگاهی به داستان جنجالی و بسیار موفق كچ 22 اثر جوزف هلر نوشته شد. مایك نیكولز در دهه 70 میلادی نسخه سینمایی این داستان را كارگردانی كرد كه حالا لقب یك كار كلاسیك را گرفته است.