تایید حكم قصاص قاتل مدیرمسؤول

تایید حكم قصاص قاتل مدیرمسؤول

مرد خشن كه مدیرمسؤول یك نشریه را به خاطر درگیری بر سر مشكلات ساختمان كشته بود دیروز در برابر حكم قطعی قصاص، دیه و پنج سال زندان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 20 اردیبهشت‌ 96 به دنبال مرگ مشكوك مردی میانسال در دستور كار مأموران كلانتری۱۲ یوسف‌آباد قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد، مقتول مجید ۵۰‌ ساله است كه در جریان نزاع و درگیری با مرد همسایه بر اثر ضربه چاقو به سینه‌اش به قتل رسیده است. در اولین گام از تحقیقات مشخص شد ضارب به نام مهدی ۴۵ ‌ساله بعد از حادثه متواری شده، اما دو متهم دیگر كه برادر و برادرزاده او بودند، دستگیر شدند. با تكمیل تحقیقات روشن شد مقتول مدیرعامل نشریه شمارش بوده و در طبقه‌ چهارم ساختمان سكونت داشته است. او مدتی قبل بر سر احداث اتاقكی در پاركینگ ساختمان با مرد همسایه اختلاف داشته و علت درگیری روز حادثه نیز همین موضوع بوده است. سرانجام مأموران متهم را پنج‌ ماه بعد از حادثه در مخفیگاهش در باغی در غرب تهران، شناسایی و دستگیر كردند. متهم با انكار قتل گفت: وقتی با مقتول درگیر شدم، برادرش و برادر همسر او دخالت كردند و مرا كشیدند. وقتی برگشتم دیدم چاقو در سینه مقتول فرورفته است ولی نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد.
در حالی كه مهدی منكر قتل بود برایش به اتهام قتل كیفرخواست صادر شد و او پای میز محاكمه ایستاد. در جلسه رسیدگی به این پرونده كه در شعبه دوازدهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی تولیت و با حضور دو مستشار برگزار شد اولیای‌دم كه پدر و مادر و دو دختر مقتول بودند درخواست قصاص كردند. متهم نیز اظهارات سابق خود را تكرار كرد. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرك‌های موجود در پرونده مهدی را به قصاص، پرداخت دیه و پنج سال زندان و برادرزاده‌اش را نیز به زندان محكوم كرد.  دیروز این حكم در شعبه 2 دیوان عالی كشور مهر تایید خورد و قطعی شد.