امر به معروف و نهی از منکر در شبکه قرآن

امر به معروف و نهی از منکر در شبکه قرآن


نشست مشترك شورای معارف سیما با ستاد امر به معروف و نهی از منكر و همچنین نمایندگان ستاد مركزی اربعین در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منكر و گرامیداشت عید سعید غدیر در محل سالن جلسات شبكه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبكه قرآن و معارف سیما، در این جلسه آیت‌ا... صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منكر ضمن بیان فضائل، جایگاه و مقام حضرت علی(ع) به اهمیت عید غدیر اشاره و بیان كرد: رسانه ملی می‌تواند از طریق هنر، امیرالمومنین علی(ع) را به مردم معرفی كند.
امام جمعه موقت تهران، امر به معروف و نهی از منكر را از فریضه‌های اصلی دین خواند و گفت: فرهنگسازی درخصوص این فریضه از نیازهای امروز است و نیازمند تغییر رویكرد از نگاه حاكمیتی به نگاه مردمی هستیم.
وی با اشاره به این‌كه حكومت‌ها بر نهادهای مردمی پیروزی و توفیقی نخواهند داشت، تاكید كرد: مردم درخصوص این فریضه مهم جلودار باشند و دستگاه‌های دیگر پشت سر مردم حركت كنند.
آیت‌ا... صدیقی ضمن تشكر از رسانه ملی به جهت پیشقدم بودن در این اتفاقات، اتحاد دستگاه‌های مختلف با یكدیگر را خواستار شد و بیان كرد: ان‌شاءا... در كنار حوزه غدیر و
 امر به معروف و نهی از منكر كارهای جدی انجام خواهیم داد.
همچنین امام جمعه موقت تهران درباره واقعه غدیر گفت: غدیر یك روز نیست، بلكه جریانی است كه باید در تمام زندگی مردم جریان پیدا كند.
در ادامه این جلسه، حسن پلارك رئیس بخش مشاركت‌های مردمی ستاد مركزی اربعین گفت: ما بیش از 2500 موكب سازماندهی شده در كشور داریم كه می‌توانیم هر روز تعاریف وظایفشان را توسعه دهیم و آمادگی آن را داریم كه در حوزه‌های امر به معروف و نهی از منكر و فرهنگی ـ هنری در كنار شما باشیم كه قطعا تاثیرگذار خواهد بود. همچنین وی از راه اندازی موكب‌ها در ایام عید غدیر در سراسر كشور خبر داد.