ارتباط پلیس و هنرمندان

ارتباط پلیس و هنرمندان


استقبال از نمایشگاه صد اثر صد هنرمند و ترافیك بسیار شدید خیابان‌های اطراف گالری گلستان چنان بود كه پلیس برای برقراری نظم ترافیكی مجبور به مداخله شد.
بیست‌وهفتمین صد اثر صد هنرمند، رویداد تابستانی گالری گلستان كه از آن به عنوان قدیمی‌ترین رویداد تجسمی بخش خصوصی ایران یاد می‌شود امسال با مشاركت 228هنرمند با استقبال شایان توجه هنردوستان روبه‌رو شد. عصر 11 مرداد حجم این استقبال چنان بود كه دروس و خیابان كماسایی  - كه گالری گلستان در آن واقع است - قفل شده بود و پلیس برای برقراری نظم ترافیكی مجبور به مداخله شد.
براساس اعلام لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد در روز افتتاحیه 32اثر در مجموع به مبلغ 130میلیون تومان به فروش رسید.
ویژگی این دوره این است كه از نام‌های شناخته‌شده هنر فقط شمار اندكی اثر ارائه شده و صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم، جوانانه‌تر و شهرستانی‌تر از همیشه عرضه شده تا آن سان كه مخاطبان و خریداران برای نخستین بار با بسیاری از نام‌ها آشنا می‌شوند.
به نظر می‌رسد تئوری گالری گلستان برای ترغیب و تشویق مردم و مخاطبان هنر برای خرید آثار هنری اصل با قیمت‌های ارزان و مناسب در این نمایشگاه نهادینه شده است.
در «صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم» آثار گران قیمت كمتر از همیشه است. در حالی كه قیمت‌ها از 150 هزار تومان شروع می‌شود و از این منظر هم قدرت انتخاب بسیاری در اختیار خریدار قرار می‌دهد. تك اثری از زنده‌یاد پرویز كلانتری با قیمت 80 میلیون تومان ركورددار قیمت است، اما پس از آن گران‌ترین كار نقاشی هشت میلیون تومان است، اثری از محمدابراهیم جعفری. در میان مجسمه‌ها نیز كمترین مبلغی كه قیمت‌گذاری شده 200 هزار تومان است و بیشترین مبلغ مجسمه متعلق به اثری از محمد نعیمی به مبلغ هشت میلیون تومان است. بنا به رسم این رویداد، هر اثری كه به فروش می‌رود از روی دیوار برداشته و اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می‌شود. از این رو نمایشگاه صد اثر صد هنرمند هر چند روز یكبار نو و تازه می‌شود و علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید كنند.
اگر می‌خواهید یكی از شركت‌كنندگان در این رویداد باشید تا 30 مرداد وقت دارید خودتان را به گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان كماسایی، شماره 34 برسانید.