تعمیركار خوب را چطور تشخیص بدهیم؟

تعمیركار خوب را چطور تشخیص بدهیم؟


 اولین چیزی كه مشخص می‌كند یك تعمیركار حرفه‌ای است، نظم مغازه و تعمیرگاهش است.  در واقع تعمیرگاه یك تعمیركار خوب، فرقی با یك رستوران از نظر نظم ندارد؛ مغازه‌اش تمیز است، خودش پیراهن‌كار دارد، جعبه‌ابزارش مشخص است، نشانی از آلودگی‌های همیشگی در مغازه‌اش نیست و كارش را تمیز انجام می‌دهد و خودرو شما را آلوده و سیاه و كثیف تحویلتان نمی‌دهد.
 در حقیقت ماجرا این است كه وقتی یك تعمیركار به خود و به مغازه‌اش اهمیت می‌دهد، صددرصد به خودروی شما هم اهمیت می‌دهد و كارش را با دقت و تمیزی و وسواس انجام می‌دهد.
علاوه بر این ویژگی‌ها، حالا بحث تخصص اوست كه مورد اهمیت قرار داد و باید دقت كنیم كه تعمیركار مورد نظرمان می‌خواهد صافكار باشد یا نقاش و مكانیك و باتری‌ساز، مهارت فنی و حرفه‌ای معتبر داشته باشد كه این مدرك نشان‌دهنده كاربلدی تعمیركار‌است.
 البته برای تشخیص كاربلد بودن تعمیركار خودروی‌مان بهتر است اول یك كار ساده و كوچك مانند عوض كردن لامپ یا لنت را به او بسپاریم و اگر تسلط كافی در كارش دیدیم، خودرو را برای كارهای بزرگ‌تر و حساس‌تر به دستش
 بسپاریم.
درباره هزینه‌های قطعات و اجرتی كه قرار است به تعمیركار خودرو بپردازیم هم بهتر است ابتدا یك جست‌وجوی كوتاه در اینترنت انجام بدهیم و هزینه اجرت و قیمت قطعات تا حدودی دستمان باشد تا بعد از تعمیر خودرو، سر پرداخت هزینه با تعمیركار به مشكل نخوریم. راه‌حل بهتر برای این موضوع هم این است كه قبل از هرچیز، هزینه را با هم مشخص كنیم تا دلخوری و ناراحتی
 پیش نیاید.
 البته در بعضی از شرایط ممكن است تعمیركاری بگوید كه من به جای چسب معمولی از چسب درجه یك استفاده می‌كنم كه اجرتش هم بیشتر است و آن‌وقت نرخ كلی با آن چیزی كه شاید ما فكر می‌كنیم تفاوت خواهد داشت و طبیعتا بالاتر خواهد رفت.
پس در شرایط اقتصادی امروز كه خیلی دلیل و منطقی پشت قیمت‌ها نیست، بهتر است به صورت توافقی نرخ‌ها را تعیین كنیم؛ البته بالاخره هر قطعه‌ای و هر اجرتی حد نرمالی دارد كه در گاهی مواقع آن نرمال تا حد قابل قبولی بالا و پایین می‌شود.
در نهایت هم بهتر است كه مثل آدم شیك‌پوشی كه همیشه آرایشگر خاصی را برای آرایش مو و چهره‌اش انتخاب می‌كند و خودش را به دستان او می‌سپارد، برای تعمیر و بررسی خودرو هم یك تعمیركار خوب را شناسایی كنیم و كار خودرو را در همه اوضاع و احوال به دست او بسپاریم.