فرهنگ  و این همه حاشیه

فرهنگ و این همه حاشیه


 نگارنده بالاخره از سفر آمد. ما دو روز نبودیم كه نق بزنیم هوا گرم است یا خوشحالی خود را از خنك‌تر شدن هوا اعلام كنیم، فقط دو روز! رسیدیم و دیدیم كه بله... در پشت صحنه قبلی به سفر فقیرانه دو روزه ما به بندر انزلی و حومه چنان پرداخته‌اند كه انگار بلاد فرنگ بوده‌ایم! هر چند كه بهتر از بلاد فرنگ بوده‌ایم و در همین سفر
چند روزه هی بوی گیلان را بلعیدیم، اصلا حال و هوایی داشت كه نگویم برایتان، انگار كل شهر برنج ایرانی دم كرده بودند. خودتان ببینید چه می‌شود... هی راه می‌روی، درخت و درخت و درخت می‌بینی و هی گرسنه‌ات می‌شود. جناب س.ص.م گروهمان هم روانه یك رستوران فوق‌العاده كرده بود ما را كه سفر را به‌یادماندنی‌تر كرد. حالا بعد از همه این حرف‌ها و ارائه گزارش سفری كه دوستان قبل‌تر به آن پرداخته بودند برویم سراغ صفحات امروز فرهنگی‌های جام‌جم.
از همین صفحه 9 شروع كنیم، حتما شما هم در جریان اتفاقاتی كه برای یك گردشگر عراقی در مشهد رخ داده، قرار گرفته‌اید. ما و شما و مردم عراق كه هیچ، خیلی از رسانه‌های دنیا به این موضوع پرداخته و تلاش كرده‌اند این حاشیه را هر طور كه می‌توانند بزرگ‌تر كنند، اما زهی خیال باطل! عمرا اجازه بدهیم روابط ما و میزبانان مهربان پیاده‌روی‌های اربعینمان را یك اتفاق خراب كند.
زینب مرتضایی‌فرد رفته سراغ همین اتفاق و حاشیه‌هایش. ماجرا را از اول تا آخر بررسی كرده و بعد هم نگاهی انداخته به عملكرد رسانه‌های دیگر به این موضوع. بخوانید و ببینید چه خبر است.
در صفحه 10 و 11 امروز صابر محمدی و علی رستگار رفته‌اند سراغ موضوعاتی كه باوزارت ارشاد مرتبط است. محمدی در صفحه 10 با همایون امیرزاده
 مدیر مركز اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد صحبت كرده تا از او بپرسد طرح تجمیع و ادغام موسسه‌های تابعه این وزارتخانه چیست و قرار است به كجا برسد، اصلا با چه هدفی انجام می‌شود و قرار است به كجا برسد.
در صفحه بعدی هم رستگار نشسته پای تلویزیون و گفت‌وگوی ویژه خبری با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد را درباره سینما دیده است. وزیر در این گفت‌وگو رنگ اكران سینمایی در كشورمان را خاكستری اعلام كرده و همین موجب شده رستگار برود سراغ سینماداران تا از آنها بپرسد به نظرشان اكران امسال چه رنگی داشته است. سینماگران هم ظاهرا راضی بودند و در این رضایت از وزیر ارشاد هم پیشی گرفته‌اند.
بهاره رهنما هم یكی از چهره‌های معروفی است كه همیشه حاشیه دارد، انگار هم خودش دوست دارد این اتفاق را و هم حاشیه‌ها دوستش دارند. امروز در صفحه 12 رفته‌ایم سراغ حاشیه‌های تازه‌ای كه این بازیگر كه البته نویسنده و شاعر هم هست، رقم زده. حاشیه‌هایی كه راستش اصلا نمی‌شود تصور كرد یك خانم نویسنده كه كتابش به چاپ هشتم هم رسیده، آنها را ایجاد كرده است... بخوانید و ببینید چه خبر است.