«اربعین» مستند شد

«اربعین» مستند شد


خدمت‌رسانی به زائران ایرانی كه بسیاری از آنها پای پیاده راهی كربلا می‌شوند تا اربعین حسینی را در حرم امام حسین (ع) حضور داشته باشند و پذیرایی مردم عراق از ایرانی‌ها و روابط دوستانه‌ای كه در این ایام بین مردم دو كشور شكل می‌گیرد، موضوعی است كه محمدتقی یازرلو رفته سراغ آن و درباره‌اش مستندی با نام «اربعین» ساخته است.
بنابر اعلام روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مستند
 40 دقیقه‌ای اكنون آماده نمایش است.
یازرلو درباره این مستند می‌گوید: شعار خدمت به زوار آسان به نظر می‌رسد اما در عمل سختی‌هایی دارد كه اگر انسان خودساخته نباشد، نمی‌تواند از پس آن بربیاید. به همین دلیل در مستند «اربعین» اشاره‌ای به این خودسازی افراد شده است.
او با تاكید بر این‌كه خدمت به زوار یك نوع مبارزه با نفس است، تصریح كرد: در مستند اربعین شاهد زحمات چند جانباز دوران دفاع مقدس هستیم كه به‌عنوان خادمین زوار اربعین حسینی در صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف به خدمتگزاری مشغول می‌شوند. در این مستند خدمات این جانبازان به زوار، با دوران دفاع مقدس مقایسه می‌شود.
محمدتقی یازرلو ساخت سریال مستند آفریقا ساحل طلا، آشیان بر باد، دلجویان، سپاه روح‌ا...، ذكر عاشورا یاد شهدا، رحمت‌ا...، حسین محور وحدت و سریال داستانی دو ركعت عشق را برعهده داشته و همچنین با ساخت «والعصر» موفق به دریافت جایزه بهترین مستند جنگی در سال 1364 از جشنواره فیلم فجر شده است.