ولی‌عصری‌ها این بار در شریعتی

ولی‌عصری‌ها این بار در شریعتی

سال گذشته بود كه نمایشگاه عكسی با محوریت خیابان ولی‌عصر همزمان در سه گالری به نمایش درآمد و حالا خبر رسیده امسال هم این نمایشگاه قرار است خیابان دیگری از تهران را مد نظر قرار بدهد؛ این بار خیابان شریعتی.
آن‌طور كه ایران‌آرت نوشته، «شریعتی؛ پوشه دوم» دومین پروژه از مجموعه سه‌گانه شهری پس از ولی‌عصر و محصول یك‌سال فعالیت مستمر یك گروه 35 نفره است كه با نمایش آثار 24 هنرمند در مهر 1398 در دو گالری آریا و دیلمان به نمایش در خواهد آمد.
رامیار منوچهرزاده، كیوریتور و سرپرست گروه عكاسان این پروژه می‌گوید: این پروژه یك كارگاه آموزشی منسجم است كه تلاش دارد هر سال نسل تازه هنرمندان جوان و نوجوان را در دل خود پرورش دهد و بر این باور است كه شهر به عنوان یك امكان بالقوه فرصتی برای مكاشفات هنری است. جاده قدیم تهران پس از انقلاب (با توجه به فضای حسینیه ارشاد اسلامی و سخنرانی‌های دكتر علی شریعتی) به خیابان دكتر شریعتی تغییر نام داد؛ وسعتی 12 كیلومتری كه مركز تهران را به شمال تهران پیوند می‌دهد. خیابان شریعتی خلاف دیگر شاهراه‌های تهران كمتر مورد توجه عموم مردم و كارشناسان قرار گرفته است كه البته این نكته سختی كار را دوچندان می‌كرد. تلاش بر آن بود تا خلاف پروژه ولی‌عصر، تمركز هنرمندان فقط بر پوشش تصویری و استفاده از تصاویر صرف نباشد و این به‌آن معنا بود كه این خیابان از زوایای مختلف و در مدیوم‌های مختلفی به نمایش در بیاید؛ تجربه‌ای بدیع و متفاوت كه ما را در مسیر جدیدی قرار می‌داد كه شكل‌گیری و ارائه آن مستلزم زمان و تمركز بسیار بالاتری بود. تجربه نمایش فضاهای چیدمانی وسیع، ویدئوآرت، عكاسی، طراحی سازه‌های بینارشته‌ای و صدا در كنار اشكال ارائه متفاوت، ما را در موقعیت پیچیده‌تری نسبت به نمایشگاه قبلی قرار می‌داد.»
این نمایشگاه ساعت 16 جمعه پنجم مهر آغاز به كار می‌كند و آثار آن تا 26 مهر هر روز از ساعت 16 تا 20 در دو گالری آریا و دیلمان به تماشا خواهد بود.