رئیسی:‌ راهپیمایی اربعین شكل‌دهنده جبهه مقاومت بین‌المللی اسلامی است

رئیسی:‌ راهپیمایی اربعین شكل‌دهنده جبهه مقاومت بین‌المللی اسلامی است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی‌(ع) تصریح كرد: رویداد عظیم اربعین و راهپیمایی دلدادگان به اهل بیت‌عصمت و طهارت‌(ع) از سراسر عالم در طوف وجود مقدس اباعبدا... الحسین‌(ع)، یك جبهه مقاومت بین‌المللی اسلامی را شكل می‌دهد كه این رویداد عظیم، جلوه انسان‌سازی و یادگیری سبك زندگی از محضر حضرت اباعبدا... الحسین‌(ع) است.
به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان این‌كه این تمدن حقیقتا در مقابل تمدن‌های مدعی در عالم امروز می‌تواند زندگی انسان معاصر را متحول و به طرف معنویت، عدالت، اخلاق و توجه به خدا سوق دهد، به بروز برخی فتنه‌ها در ایام اخیر اشاره كرد و افزود: فتنه‌هایی در عراق شكل گرفت تا رویداد عظیم اربعین را كمرنگ و كم‌رونق كنند. سال گذشته خواستند فتنه‌ای در مشهد با محوریت دعوای ایرانی-عراقی راه بیندازند كه هدفشان محقق نشد. امسال نیز در عراق، یك فتنه آمریكایی ـ سعودی شكل دادند تا جریان اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند.
رئیسی با ابراز خرسندی از هوشیاری ملت و دولت عراق برای به حاشیه راندن این فتنه و برملا شدن خطوط این جریان، بر لزوم استمرار هوشیاری در این زمینه تاكید كرد و گفت: همگان باید تلاش كنیم رویداد عظیم اربعین به نحو احسن شكل گیرد. لازم است پیشاپیش از موكب‌داران، میزبانان از دولت و ملت عراق و همچنین مرجعیت هوشیار در این كشور تقدیر كنم و از مسوولان مربوط در ایران نیز به‌ویژه نیروهای نظامی و انتظامی كه در مرزها به برقراری نظم و آرامش مشغولند، قدردانی كنم. از همه می‌خواهم تلاش‌هایمان به گونه‌ای باشد كه خاطره‌ای شیرین از این اربعین در دل و جان مردم باقی بماند.
رئیس قوه قضاییه با تبریك هفته نیروی انتظامی و قدردانی از نیروهای پلیس در سراسر كشور، هزاران شهید نیروی انتظامی را گواه صادقی بر دفاع از امنیت و حقوق مردم دانست و اظهار كرد: قوه قضاییه با هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی ارتباط ندارد و محصول این ارتباط می‌تواند امنیت و آرامش برای مردم باشد.
رئیسی با بیان این‌كه كلانتری‌ها در خط مقدم ارتباط با مردم هستند، بر ضرورت حقوقی‌تر شدن و روزآمدی بیشتر كلانتری‌ها در جهت كاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تاكید كرد و ادامه داد: تاكید ما این است كه كلانتری‌ها به مسائل حقوقی آشناتر شوند و به‌ویژه در حوزه صلح و سازش فعالیت بیشتری داشته باشند. بر همین مبنا لازم است كارگروهی به ریاست دادستان كل كشور و با حضور معاونت پیشگیری از جرم، مركز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی در جهت رونق صلح و سازش در كلانتری‌ها و هر‌چه حقوقی‌تر شدن این مراكز تشكیل شود.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض حقوق كودكان از سوی اروپا و آمریكا خاطرنشان كرد: طبق گزارش‌های رسمی از اروپا و آمریكا، نه‌تنها این كشورها در فلسطین، لبنان، افغانستان، یمن و هر جای دیگری كه پا گذاشته‌اند حقوق میلیون‌ها كودك را تضییع كرده‌اند، بلكه در سرزمین‌های خودشان نیز حقوق كودكان مورد تعرض قرار می‌گیرد.
رئیسی ادامه داد: ما به عنوان نظام اسلامی براساس دین و قانون اساسی خود، مدعی اروپا و آمریكا در زمینه نقض حقوق كودكان هستیم و امیدواریم با ابتناء به آموزه‌های دین، به حقوق كودكان در عرصه نظر و عمل توجه بیشتری شود.
براساس این گزارش، ساماندهی ارتباطات و مطالبات مردمی در دستور كار جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه بود كه مدیركل دبیرخانه قوه قضاییه و رئیس مركز ارتباطات مردمی به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
همچنین رئیس قوه قضاییه تأكید كرد: باید به اقبالی كه در این ایام به قوه قضاییه شده پاسخ مثبت نشان داده شود.