می‌گویند  اتفاقی نمی‌افتــد!

پشت پرده نامه‌نگاری برای حضور كیانوش و سعید در مسابقات گزینشی

می‌گویند اتفاقی نمی‌افتــد!

 بازی از همان تایلند شروع شده بود. وقتی كیانوش رستمی وزنه‌هایش را انداخت یا در اصطلاح اوت كرد، دوربین‌ها تصویرش را نشان دادند كه به سمت تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی رفت. كسی در ابتدا از دیالوگ‌های رد و بدل شده بین آنها چیزی نفهمید تا این‌كه چند روز بعد وقتی خبر رسید رستمی و علی حسینی احتمالا المپیك را از دست می‌دهند، شست همه خبردار شد كه رستمی چرا با رئیس فدراسیون جهانی حرف می‌زده است. كیانوش می‌دانسته چه اتفاقی افتاده و از آیان درخواست كرده بوده تا به او اجازه دهد در مسابقات گزینشی سوئیس شركت كند.
پس از انتشار این خبر بود كه همه چیز رنگ و بوی دیگری گرفت. جو احساسی شد و خیلی‌ها سر فدراسیون خراب شدند كه چرا نام كیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی را برای مسابقات سوئیس رد نكرده است؟ هرچند كه جواب درستی از سوی فدراسیون داده نمی‌شود اما باید گفت كه مسؤولان فدراسیون هرگز فكرش را نمی‌كردند كه رستمی در جهانی تایلند اوت كند و وزنه‌هایش را از دست بدهد. سعید علی‌حسینی هم كه به گفته فدراسیون‌نشین‌ها، در اردوها شركت نكرده بوده و اصلا قرار نبوده به مسابقات سوئیس اعزام شود؛ چه اگر این‌طور نبود دلیلی وجود نداشت كه نخواهند نام این دو ورزشكار را برای این مسابقات ارسال كنند.
با همه این شرایط، هجمه‌ها آغاز شده بود. رستمی كه مثل همیشه دیگران را مقصر بروز این اتفاقات می‌دانست این‌بار دست به ترفند تازه‌ای زد و با انتشار متنی در فضای مجازی از همه دوستان، آشنایان و خبرنگاران درخواست كرد تا او را حمایت كنند. اتفاقی كه باعث شد تا مردم هم روی موج به‌وجود آمده سوار شوند و بدون این‌كه اصل ماجرا را بدانند فقط از این بنویسند كه قهرمان ما تنها نیست و تا مشخص شدن نتیجه، حمایتش می‌كنیم!
ماجرا از این قرار است كه پنجره‌ها برای ارسال نام كیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی به مسابقات سوئیس بسته شده است و هم كشور سوئیس و هم فدراسیون جهانی مخالف این هستند كه كار از طریق لابی‌بازی پیش برود و نام این دو ورزشكار خارج از قوانینی كه وجود دارد به لیست اضافه شود. هر چند كه مسؤولان فدراسیون ایران سرانجام روز گذشته نامه درخواستی را به رئیس فدراسیون جهانی برای حل این مشكل ارسال كردند اما خبر، آن‌طور كه از گوشه و كنار به گوش می‌رسد این است كه در نهایت موافقتی انجام نخواهد شد! حتی اگر فرض بر موافقت سوئیس و فدراسیون جهانی برای اعزام رستمی و سعید علی‌حسینی جلب شود، باید گفت كه طبق قوانین، امتیازهای كسب شده این دو ورزشكار در انتخابی‌های قبل آنقدر پایین بوده كه شانس زیادی برای حضور در المپیك نداشته باشند. نكته دیگری كه كیانوش رستمی خیلی روی آن برای وزنه زدن در سوئیس اصرار دارد به این دلیل است كه این مسابقات،آخرین مرحله از پنجره شش ماهه دوم در سال 2019 است. یعنی اگر رستمی و علی‌حسینی نتوانند در این رقابت وزنه بزنند عملا دیگر هیچ شانسی برای المپیكی شدن نخواهند داشت، حتی اگر در مسابقات آینده وزنه‌های مافوق انتظار بزنند و ركوردهای مختلفی را جابه‌جا كنند. سوئیس آخرین شانس برای این دو ورزشكار است و باید دید نامه‌ای كه صالحی‌امیری و علی مرادی برای فدراسیون جهانی ارسال كرده‌اند در نهایت چه جوابی خواهد داشت.