طبل توخالی

عاقبت توفان حمله به منطقه ۵۱

طبل توخالی


همین چندی پیش بود كه از فراخوانی در فیسبوك برای حمله به منطقه ۵۱ نوشتیم. اگر از خوانندگان پروپاقرص صفحه دانش باشید، می‌دانید منطقه ۵۱ یك منطقه نظامی فوق‌سری در ایالت نوادای آمریكاست و در اذهان عمومی ارتباطاتی بین این منطقه با موجودات فرازمینی تصور می‌شود. این منطقه سال‌ها پس از پایان جنگ سرد دوباره در ماه‌های اخیر خبرساز شد. بانیان فراخوان حمله به این منطقه در اقدامی شیطنت‌آمیز از مردم خواستند تا ساعت ۳ بامداد ۲۹ شهریور به این منطقه مرموز در آمریكا حمله كنند (مشروح ماجرای این فراخوان در صفحه دانش 9 مرداد 98 روزنامه جام‌جم منتشر شده است). جالب است كه بیش از یك میلیون كاربر به دعوت مذكور در شبكه‌های اجتماعی لبیك گفتند. اما فكر می‌كنید نتیجه چه شد؟

باید به عرض‌تان برسانیم كه گویا  اكثر قریب‌به‌اتفاق كسانی كه به شركت در این حمله پاسخ مثبت گفته بودند، در روز موعود پشیمان شدند و كاری برایشان پیش آمد! بنابر گزارش مقامات محلی، فقط حدود ۱۵۰ نفر در محل وعده حضور یافتند و بیشترشان از جوانان بودند. البته مردم جشنواره‌هایی هم به‌واسطه این فراخوان در شهرهای راشِل و هیكو در نزدیكی منطقه ۵۱ ترتیب داده بودند كه جمعیت بیشتری را به خود جذب كرد. این دو شهر، واقع در ایالت نوادا از مسیر جاده‌ای معروف به بزرگراه فرازمینی به منطقه ۵۱ منتهی می‌شوند. اما از حدود ۱۵۰۰ نفری كه در راشِل و هیكو گرد آمدند، فقط گروه كوچكی مسافر بزرگراه فرازمینی شدند و خودشان را به نزدیكی‌ دروازه‌های ورودی منطقه ۵۱ رساندند. مقامات محلی هیچ حادثه جدی و قابل‌ملاحظه‌ای را در این نواحی گزارش نكردند و سرانجام ماجرای توفان حمله به منطقه ۵۱ كه با هشتگ  area51‌ # توجه زیادی را در فضای مجازی به خود جلب كرده بود، نتوانست گردوخاكی به پا كند.
با این حال وزارت دفاع آمریكا به‌دلیل حساسیت امنیتی منطقه 51 از هیچ تهدیدی برای لغو این رویداد فروگذار نكرد. حتی شدت برخورد مقامات در یكی از توییت‌های منتشرشده در صفحه سرویس توزیع اطلاعات بصری وزارت دفاع (DIVIDS) حسابی سروصدا كرد. این توییت تهدید همراه با تصویری از یك فروند هواپیمای بمب‌افكن و حدود ۲۰۰ نیروی نظامی بود و نشان می‌داد هرگونه اقدام جدی برای حمله با پاسخ شدید نظامی روبه‌رو خواهد شد. البته توییت مذكور حذف شد و مقامات ضمن ابراز عذرخواهی ادعا كردند كه این توییت را یكی از كارمندان سرویس منتشر كرده بود و به‌هیچ‌وجه بیانگر موضع وزارت دفاع نیست. مقامات محلی هم پیشتر گفته بودند حوالی منطقه ۵۱ اراضی عمومی است و مردم در صورتی ‌كه از مرزهای تعیین‌شده فراتر نروند، می‌توانند در نزدیكی‌های دروازه‌های ورودی تردد كنند.

خلاصه كه این فراخوان هم نتوانست اسرار منطقه۵۱ را فاش كند. این منطقه همچنان جزو مرموزترین پایگاه‌های نظامی آمریكاست و بسیاری از مردم جهان به وجود نشانه‌هایی از موجودات فرازمینی در سلول‌های مخفی این منطقه اعتقاد دارند. سال‌ها پیش شایعه شده بود كه بقایای یك سفینه فضایی منهدم‌شده در سال ۱۹۴۷ میلادی و سرنشینانش در این محل نگهداری می‌شود. با این حال نتایج مطالعات علمی تا به امروز هیچ نشانه‌ای از وجود موجودات هوشمند فرازمینی را نشان نداده است. هرچند احتمالات در این زمینه امكان وجود حیات در سیاره‌ای جز زمین را منتفی نمی‌داند. با این حال بهتر است تا زمان پیدا شدن شواهد قطعی، انرژی خود را صرف انتشار شایعات بی‌اساس نكنیم.
منابع: Express و the Guardian