حمله به هانی  به خاطر یك شمشیر

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران در گفت‌وگو با جام‌جم تشریح کرد

حمله به هانی به خاطر یك شمشیر

اعضای دو گروه شرور تهران كه درگیری خونینی را مقابل یك آبمیوه‌فروشی در خیابان وحدت اسلامی رقم زده بودند، دستگیر شدند. در جریان تحقیقات مشخص شد، سركرده این گروه شرور در تركیه زندگی می‌كند. رئیس مركز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت در گفت‌و‌گو با جام‌جم، جزئیات این درگیری را تشریح كرد.

همه چیز از شامگاه سوم دی‌ماه امسال با انتشار فیلمی در فضای مجازی آغاز شد. افرادی كه فیلم را منتشر می‌كردند، از قتل هانی معروف به هانی كرده در مقابل یك آبمیوه‌فروشی در جنوب تهران خبر می‌دادند. چند ساعت بعد هم عكسی از او با سر بانداژ شده روی تخت بیمارستان منتشر شد. افرادی كه این عكس را منتشر كردند، از دوستان هانی بودند و خبر مرگ او را تكذیب می‌كردند . ساعتی بعد از انتشار این عكس و فیلم‌ها، رئیس مركز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام كرد: «فیلم درگیری مربوط به خیابان وحدت اسلامی است. شامگاه دوشنبه دوم دی‌ماه، هانی و دوستش در داخل یك خودروی پژو 206 نشسته بودند كه چهار مرد به سمتشان حمله كرده و آنها را با ضربه‌های چاقو و قمه مجروح كردند.»
12ساعت عمل جراحی
هانی كه چند سابقه درگیری در پرونده خود دارد، سریع به اتاق عمل بیمارستان سینا منتقل شد. ضربات چاقو به سر، صورت و گردن او وارد شده بود و پزشكان بعد عمل جراحی 12 ساعته او را از مرگ نجات دادند. او بعد از عمل جراحی  در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. به دلیل این‌كه احتمال داشت، ضاربان دوباره به جانش سوء‌قصد كنند، با دستور رئیس بیمارستان او را ممنوع‌الملاقات كردند.
اولین اظهار نظر
دو روز بعد از این درگیری، رئیس كلانتری ابوسعید تهران جزئیات اولیه این واقعه را تشریح كرد و گفت: شامگاه دوشنبه یكی از شرور‌های معروف تهران همراه یكی از دوستانش سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ سفیدرنگ مقابل یك آبمیوه‌فروشی در منطقه شاپور توقف می‌كند كه در همین لحظه شش جوان سوار بر دو موتور به سمت وی و دوستش حمله و آنها را هدف ضربات چاقو و قمه قرار می‌دهند.
 12 روز بعد از این درگیری فیلمی از حیاط بیمارستان سینا منتشر شد كه نشان می‌داد هانی از بیمارستان مرخص شده و سوار یك خودروی پژو پرشیا از بیمارستان بیرون می‌رود. در اطراف خودرو نیز تعدادی از نوچه‌هایش حضور دارند.
جزئیات دستگیری ضاربان
سه هفته بعد از این درگیری افرادی كه در ماجرا نقش داشتند، شناسایی و دستگیر شدند. رئیس مركز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم، جزئیات عملیات پلیس امنیت برای دستگیری ضاربان شرور تهران را تشریح كرد.
سرهنگ سعید راستی اظهار كرد: ماجرای این درگیری به دو سال قبل برمی‌گردد و موضوع مربوط به درگیری در جشن تولد نبود. سال 96، دو گروه از اراذل و اوباش در فضای مجازی و به صورت حضوری برای هم كری‌خوانی كرده بودند. یك طرف این ماجرا هانی و نوچه‌هایش و طرف دیگر ضاربان او بودند. این كری‌خوانی سرانجام به درگیری در یك قهوه‌خانه منجر شد كه در این درگیری دو انگشت یكی از همراهان هانی قطع شد. ضاربان در محل درگیری یك قبضه شمشیر جا گذاشته بودند كه شرور سابقه‌دار و دوستانش به آنها پیغام می‌دهند كه این شمشیر مثل ناموس شماست و اگر آن را می‌خواهید باید بیایید و بگیرید.
وی ادامه داد: دو نفر از متهمان در این پرونده نقش ردیابی هانی را داشته تا محل او را مشخص كنند. شب حادثه هم با شناسایی هانی در مقابل یك آبمیوه‌فروشی در خیابان وحدت اسلامی، موضوع را به ضاربان خبر می‌دهند. پنج نفر خود را به مقابل آبمیوه‌فروشی رسانده و سه نفر از آنها دو سرنشین پژو 206 را هدف ضربه‌های چاقو و قمه قرار می‌دهند.
سرکرده اراذل در ترکیه
رئیس مركز عملیات پلیس امنیت تهران خاطرنشان كرد: پس از گزارش درگیری این دو گروه از اراذل و اوباش، تحقیقات پلیسی آغاز و هویت ضاربان شناسایی شد. عامل اصلی این درگیری فردی است كه در تركیه زندگی می‌كند و فیلم درگیری را در فضای مجازی منتشر كرده بود. براساس ردیابی‌های ما، ضارب اصلی پس از حمله به مرد شرور در تماس با سركرده‌شان در تركیه موضوع را به او اطلاع می‌دهد.
راستی با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش گفت: پس از شناسایی هویت ضاربان، ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شده و هفت نفر از افراد مرتبط با این درگیری از جمله سه ضارب را دستگیر كردند. پس از تحقیقات از متهمان مشخص شد این درگیری ادامه كری‌خوانی‌های این دو گروه از اراذل و اوباش بوده و هیچ ارتباطی با موضوعاتی مانند قتل وحید مرادی نداشته است. با شكایت دو مجروح این درگیری، پرونده در دادسرای امنیت تهران در حال رسیدگی است.
وی در پایان به اراذل و اوباش تهران هشدار داد؛ پلیس اجازه نمی‌دهد این افراد با اقدامات مجرمانه خود امنیت شهروندان را سلب كرده و در صورت گزارش هرگونه شرارتی از سوی آنها، با اشراف اطلاعاتی آنها را دستگیر كرده و برای مجازات تحویل مقام قضایی می‌دهد.