سر دختر جوان در قایق تفریحی

سر دختر جوان در قایق تفریحی


یك بانكدار و میلیاردر اسپانیایی به نام جیمی بوتین به جرم قاچاق یكی از تابلوهای نقاشی ‌پابلو پیكاسو با نام «سر دختر جوان» به ۱۸ ماه حبس و پرداخت ۵۸ میلیون دلار غرامت محكوم شده است. این خبر را ایسنا منتشر كرده و به نقل از آرت نت نیوز نوشته كه این میلیاردر اسپانیایی مجبور شد شخصا این تابلوی نقاشی را به پلیس تحویل دهد. كارشناسان ارزش این اثر را حدود ۲۹ میلیون دلار تخمین‌ زده‌اند.
پلیس این تابلوی نقاشی را در قایق تفریحی بوتین واقع در جزیره كرس كشف كرد؛ این در حالی است كه دادگاه پیشتر خروج این اثر هنری از اسپانیا را ممنوع اعلام كرده بود. حالا قرار است این اثر هنری تا اطلاع ثانوی در موزه رینا سوفیا واقع در مادرید نگهداری شود.
قوانین اسپانیا برای محافظت از میراث فرهنگی كشور به عنوان یكی از سختگیرانه‌ترین قوانین این حوزه در سطح اروپا شناخته می‌شوند. طبق قوانین اسپانیا هر اثر هنری كه بیش از صد سال قدمت داشته باشد به عنوان یكی از گنجینه‌های ملی محسوب می‌شود و برای خارج شدن از كشور باید مجوز صادر شود. ‌بوتین ‌نیز برای دریافت مجوز خارج كردن این تابلوی نقاشی اقدام كرده بود، اما با درخواست او مخالفت شد.
گفته می‌شود مقامات اسپانیا از مدت‌ها پیش بوتین را تحت نظر داشته‌اند.