تبریزی از پرسپولیس پیشنهاد داشت

اسماعیل خلیل‌زاده در گفت‌وگو با جام‌جم: 40 درصد پول بازیكنان را دادیم

تبریزی از پرسپولیس پیشنهاد داشت

اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌جم درباره آخرین وضعیت كناره‌گیری باشگاه‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی می‌دهد. او همچنین درباره خریدهای استقلال و ماجرای پیشنهاد پرسپولیس به مرتضی تبریزی مهاجم این تیم نكات مهمی گفت. او اعلام كرد این بازیكن از پرسپولیس پیشنهاد داشت.
انصراف شما از لیگ قهرمانان كاملا جدی است دیگر؟
بله، چرا باید به مسابقات برویم؟ اگر برویم یعنی كشور ما امنیت ندارد. متاسفانه كویتی‌ها این ایده را دادند و گفتند نمی‌آیند. كشور ما ناامن است؟  ببخشید اگر به ناامنی باشد كه عراق ناامن‌تر از ماست. مگر عربستان با یمن در جنگ نیست؟ این سیاست دوگانه نشان می‌دهد می‌خواهند علیه ایران تصمیم سیاسی بگیرند.
به همین دلیل انگار كلا كنفدراسیون در این ماجرا كاره‌ای نیست.
 ما یكی از امن‌ترین كشورهای منطقه هستیم. این‌كه بخواهند سیاست را با ورزش قاطی كنند، برای ما قابل قبول نیست. اگر میزبانی را برگردانند قطعا در رقابت‌های لیگ قهرمانان حاضر می‌شویم اگرنه تصمیم این است كه از مسابقات انصراف دهیم. چرا باید حق طرفداران و باشگاه‌ها خورده شود؟ ما اجازه نمی‌دهیم به اعتبار ایران لطمه زده شود. جلوی این مساله خواهیم ایستاد. باشگاه‌های ایران در آسیا بزرگ هستند. استقلال و پرسپولیس چند ده میلیون طرفدار دارند. چرا باید به این سادگی حق آنها خورده شود؟
بنابراین اگر قرار باشد در كشور ثالث بازی كنیم، شما این را نمی‌پذیرید.
نخیر، قطعا نمی‌پذیریم. البته آقای تاج در این زمینه پیگیر هستند. ایشان به عنوان نایب‌رئیس كنفدراسیون واقعا در این زمینه پیگیر هستند.
آقای خلیل‌زاده این ماجرای انتقال مرتضی تبریزی به پرسپولیس كه البته انجام نشد، چقدر صحت دارد؟
ببینید این مساله‌ای نیست كه الان بخواهیم درباره آن صحبت كنیم ولی او پیشنهادی از این باشگاه داشت. با ما صحبت كرد و گفت رضایتنامه می‌خواهد، ولی باشگاه استقلال برای خرید آقای تبریزی پول زیادی هزینه كرد. بنابراین به او گفتیم بخشی از رقم را به ما بده تا رضایتنامه‌ات را بدهیم.
در نهایت تصمیم بر این شد كه مرتضی تبریزی در استقلال بماند و به كارش ادامه دهد.
چه شد آقایی رفت و برگشت و آخر سر هم او را به ذوب‌آهن فروختید؟
به هر حال رضایتنامه این بازیكن صادر شد. دوست داشتیم او را حفظ كنیم، ولی در نهایت به ذوب‌آهن رفت.
وضعیت ایبینی هم مناسب نبود كه ردش كردید؟
بله، به هر حال نمی‌توانستیم بازیكنی را بگیریم كه آسیب دیدگی دارد و نمی‌تواند بازی كند. ایبینی از نظر فنی خوب بود، ولی با مشكل مصدومیت دست و پنجه نرم می‌كرد. به همین خاطر وقتی از تست‌های پزشكی رد شد، نمی‌توانستیم با این بازیكن قراردادی امضا كنیم.
جذب بازیكن خارجی یكجورهایی جو را در شرایط مالی فعلی متشنج نمی‌كند؟
ما تا جایی كه توانستیم دستمزد بازیكنان را پرداخت كردیم. تا این لحظه كه با شما حرف می‌زنم بازیكنان 40 درصد پول خود را گرفته‌اند. باشگاه با مشكلات زیادی روبرو بود ولی در این مدت رقمی حدود 10 میلیارد تومان جور كردیم و به بازیكنان پرداخت شد. در حال حاضر باشگاه از این نظر مشكلی ندارد و اگر فردا روزی ما برویم و مدیر جدید هم بیاید مشكلی از این بابت وجود ندارد.
وضعیت میلیچ چه شد؟ او هم كه برگشت.
میلیچ بازیكنی بود كه فرهاد مجیدی به حضورش در استقلال نیاز داشت. بعد از اتفاقاتی كه افتاد چشم او كمی ترسیده بود، ولی گفتیم مشكلی نیست و برگرد. ایشان هم پذیرفت كه برگردد.