تجدیدعهد رسانه ملی با امام(ره) و شهدا

با حضور رئیس و مدیران صداوسیما در حرم امام (ره) صورت گرفت

تجدیدعهد رسانه ملی با امام(ره) و شهدا

رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید میثاق کردند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری   پیش از ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی، در جمع مدیران ارشد رسانه ملی و تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: ایام دهه فجر، یادآور شخصیت بزرگی است که مسیر تاریخ را تغییر داد. امام‌‌خمینی (ره)، شخصیت بی‌نظیر و یگانه‌ای بود که یک عمر خودسازی کرد و در بالاترین تراز علمی جهان از نظر فلسفه، اندیشه، تفکر، کلام و عرفان قرار داشت. وی افزود:  امام راحل، شناخت والایی از دنیا، ابرقدرت‌ها، دشمنان و ظلم آنان بر ملت‌های جهان به‌ویژه ملت ایران داشتند و ما باید در این ایام، خاطره بنیانگذار انقلاب را زنده کنیم.
 دکتر علی‌عسکری تصریح کرد: دهه فجر، زمان اجابت و تأسی مردم ایران به فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی‌بود و در نتیجه رهبری‌ امام خمینی (ره) و فداکاری‌های ملت، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: این انقلاب، مسیر تاریخ را عوض کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عصر جدیدی را در دنیا رقم زد؛  عصری که با توجه توأمان به دین و دنیا، جامعه اداره می‌شود.
دکتر علی عسکری با بیان این‌که از چهل سال اول انقلاب اسلامی، ۱۰ سال در محضر امام راحل بودیم و ۳۰ سال نیز در محضر مقام عظمای ولایت هستیم که به آن افتخار و مباهات می‌کنیم، گفت: امروز ما طعم رهبری‌های امام بزرگوار را با استمرار و ادامه افکارشان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی‌که خلف صالح امام هستند، می‌چشیم و زندگی پرافتخاری داریم‌ والحمدلله کشور در مسیر پیشرفت و استقلال حرکت می‌کند.
رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر این‌که کشور در اوج مقاومت و استقلال قرار دارد، گفت: آمریکا، از لحظه نخست، کینه و خشم خود را نسبت به ملت ایران که برای استقلال خود جنگیده بود، روا داشت و همین شیوه و مسیر را از دوران امام عزیزمان  و پس از آن در ۳۰ سال دوران رهبری مقام معظم رهبری ادامه داد و دیدیم که چه هجمه‌هایی به کشور و ملت روا داشت، اما ملت بزرگ ایران مانند درختی تنومند در هر سختی که وارد شد، ریشه‌های خود را مستحکم‌تر کرد و امروز در برابر نظام سلطه ایستاده و با توانمندی‌های خود، بهتر از گذشته راه اقتدار و عظمت را می‌پیماید.
رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که ایران در دوران قاجار و پهلوی منحوس هر روز ضعیف‌تر می‌شد، افزود: پس از انقلاب اسلامی، هر روز قدرت ملت ایران افزایش پیدا کرد و امروز ما در اوج قدرت هستیم و به‌عنوان مثال در مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی دیدید که مردم چگونه حضور داشتند و سرتاپا عشق، شور و مقاومت بودند.  وی تصریح کرد: همچنین دیدید که چطور با  حمله به پادگان آمریکایی‌ها در عراق، سیلی بزرگی به صورت شیطان بزرگ نواخته شد تا جایی که جرأت برخورد نداشتند و این حقیقت ملت ایران است.
رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: ما در فشارهای فراوانی هستیم اما هر روز با این مقاومت‌ بی‌نظیر ملت، کشور مقتدر‌تر می‌شود و ادامه افکار امام راحل با رهبری مقام عظمای ولایت و همچنین فداکاری‌ و بصیرت ملت ایران نشان می‌دهد که مقدمه ظهور امام عصر (عج) فراهم شده است و ان‌شاءا... جوانان مؤمن و انقلابی ما سربازانی باشند که مقدمات ظهور آن بزرگوار را فراهم کنند.
دکترعلی عسکری ادامه داد: امیداوریم به دست پرخیر مقام عظمای ولایت بتوانیم پرچم انقلاب را به دست آقا و مولایمان حضرت مهدی(عج) تحویل دهیم و برای رسیدن به این هدف، ارزش دارد که جانمان را فدا کنیم.
رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: ما برای حفظ امنیت و پیشرفت کشور تلاش کرده‌ایم و امروز کشور امنی داریم و وجهه ایران با پیش از انقلاب که کشوری کاملا وابسته بود، هیچ شباهتی ندارد. وی با بیان این‌که ما در گذشته، کشوری مونتاژکار و مصرف‌کننده بودیم افزود: در زمان پهلوی، با وجود فروش ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت، فقر و فلاکت در ایران بیداد می‌کرد اما امروز هر جای کشور بروید، شور تولید علم، دانش، فناوری و قدرت استمرار دارد .رئیس رسانه ملی در پایان گفت: ما آینده را با توکل بر خدا، تأسی به افکار بلند امام راحل و مقام عظمای ولایت خواهیم ساخت و امیدواریم این تمدن همچنان مسیر پیشرفت را ادامه دهد. ما عصر و تمدن جدیدی شکل خواهیم داد که الهام‌بخش دنیای کنونی خواهد بود.

همه کارگزاران نظام باید در مسیر اخلاقی و با نیت الهی گام بردارند
​​​​​​​حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)  نیز با استقبال از رئیس و مدیران رسانه ملی در این مراسم بر الهی بودن بنیان‌های انقلاب اسلامی و نظام تأکید کرد. وی در سخنانی با اشاره به بنیان‌های حکومت‌ علوی گفت: نیت حکومت الهی و علوی، نفسانی نیست و وجه تمایز آن با حکومت‌های شیطانی نیز همین است. وی با اشاره به این‌که نیت ماست که به افعال و اعمال ما رنگ می‌دهد، تصریح کرد: بدون هیچ مبالغه‌ای باید بگویم که نخستین مخاطب این توصیه و سفارش خودم هستم و ما باید همواره خود را در درگاه الهی محاسبه کنیم چراکه شیطان همیشه در کمین است.
حجت الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: حوادث می‌آید و می‌رود و روزهای خوش و ناخوش با خود دارد، اما نیت نباید عوض شود. خیلی‌ها سر سفره انداخته شده آمدند؛ اما روزهای سختی هم بوده است. پیغمبراکرم (ص) هم همین طور بوده است. آزارهایی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) دیده اند، کم نیست. روزهای خوش مثل فتح مکه هم داشته‌اند. آنها نه از فتح‌ها غرّه شدند که منیّتی در آن‌ها پیدا شود و نه از شکست‌ها دلسرد شدند که راه را گم کنند. وی با تأکید بر این‌که تعبیری را اولین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدم که «با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد»، افزود: در حکومت الهی روش‌ها نباید غیرالهی باشد. امیرالمؤمنین (ع) به شدت وامدار قرآن است و می‌فرماید عقل، دین و وجدان اخلاقی باعث شده که من دروغ نمی‌گویم، تهمت نمی‌زنم، دهان به هر یاوه‌ای باز نمی‌کنم. امام راحل (ره) با تبعیت از پیامبراکرم  (ص) و امیرالمؤمنین (ع) روش‌های اخلاقی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره در همین مسیر حرکت و به همین راه و طریق سفارش کرده‌اند.
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) تأکید کرد: همه کارگزاران نظام باید در مسیر اخلاقی و با نیت الهی گام بردارند تا محصول خدمت آن‌ها پربرکت باشد و همه باید از خود شروع کنند.