چرا مهدی را نمی‌خرید؟!

گلزنی طارمی در دیدار مقابل پورتو واکنش‌های زیادی را در پرتغال به همراه داشت

چرا مهدی را نمی‌خرید؟!

 تیم ریوآوه كه در نیم فصل اول و در خانه مقابل پورتو شكست خورده بود، در دیدار برگشت توانست این تیم قدرتمند پرتغال و صدرنشین رقابت‌های لیگ را متوقف كند. در این مسابقه، مهدی طارمی برای ریوآوه 80 دقیقه بازی كرد و توانست در دقیقه 32 گل مساوی تیمش را بزند. مهدی در این صحنه بعد از دریبل كردن یكی از بازیكنان حریف توپ را به همبازی خود سپرد و فرار كرد تا او هم یك پاس عمقی بدهد و طارمی توپ را بگیرد و دوباره یك بازیكن را دریبل كند و توپ را به تور دروازه بچسباند.
این گل مهدی طارمی باعث شد تا هواداران پورتو به‌شدت از مدیریت باشگاه شاكی شوند! بازی با نتیجه یك بر یك تمام شد و بعد از آن در فضای مجازی غوغایی به راه افتاد. تعدادی از طرفداران شاكی پورتو از مدیریت باشگاه به‌شدت انتقاد كردند كه چرا مهدی طارمی را در تعطیلات ژانویه جذب نكردند. پورتو در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای جذب مهدی اقدام كرد و پیشنهاد مالی خود را به باشگاه ریوآوه داد اما رقم به حدی نبود كه باشگاه طارمی راضی به انتقال شود. خود مهدی در این باره می‌گوید: «بله، پورتو پیشنهاد داد ولی من و باشگاه بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدیم.» نه باشگاه پورتو حاضر شد رقم مالی خود را افزایش دهد و نه باشگاه ریوآوه حاضر بود پول بیشتری از این انتقال به مهدی طارمی پرداخت كند. بنابراین او كه تمایل زیادی برای رفتن نداشت، تصمیم گرفت در تیمش بماند. دلیل مهاجم ایرانی هم قانع‌كننده بود. به هر حال او دوست نداشت در همین بدو ورودش به فوتبال اروپا تیم عوض كند.
هواداران پورتو حتی بعد از نمره متوسط 8/6 كه رسانه‌ها به مهدی دادند، ناراحت بودند و تاكید داشتند باشگاه باید هر طور شده او را جذب می‌كرد. یكی از طرفداران این تیم با ناراحتی نوشت: «ما 25/12 میلیون دلار برای زیلوییز هزینه كردیم اما او یك‌نهم كارایی طارمی را هم ندارد. همچنین هیچ آینده‌ای برای فروش او وجود نخواهد داشت.» جالب اینجاست بعضی از هواداران اسپورتینگ هم در توئیتر باشگاه نوشتند باید هر طور شده نیم‌فصل این بازیكن را جذب می‌كردند چون هر روز قیمت مهدی بالا و بالاتر می‌رود.
در هر صورت طارمی با گلی كه وارد دروازه پورتو صدرنشین كرد، تعداد گل‌های زده خود را به عدد هشت رساند. او بیش از شش پاس گل هم داده تا موثرترین بازیكن ریوآوه لقب بگیرد. قابل پیش‌بینی است اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، مهدی طارمی در تابستان آینده می‌تواند به یكی از باشگاه‌های خوب پرتغالی یا حداقل یك باشگاه بهتر اروپایی نسبت به ریوآوه منتقل شود.



قدوس با گل برگشت
سامان قدوس هافبک ایرانی تیم آمیان فرانسه که توسط فیفا محروم شده بود و مدت‌ها نتوانست تیمش را همراهی کند، در بازی برابر مارسی تیم دوم جدول رده بندی لیگ فرانسه از دقیقه 82 به میدان آمد و در به تساوی کشاندن بازی نقش مهمی ایفا کرد. این بازیکن ایرانی گل دوم تیمش را در ثانیه های پایانی به زیبایی به ثمر رساند و یک امتیاز حساس برای آمیان به دست آورد.



گلزنی رضایی، اخراج محمدی
در مهم‌ترین دیدار هفته بیست و نهم لیگ یک بلژیک شارلوا برابر خنت قرار گرفت و ۴‌بر یک میزبانش را شکست داد. شارلوا در ترکیب اصلی از کاوه رضایی و علی قلی زاده بهره می‌برد. رضایی گل چهارم تیمش را در دقیقه ۸۹ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مهاجم ایرانی در گل نخست بازی هم نقش داشت و پاس گل داد. قلی زاده هم ۷۴ دقیقه برای تیمش بازی کرد. در آنسو میلاد محمدی هم در ترکیب اصلی خنت حضور داشت اما در دقیقه ۸۴ به دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و تیمش در دقایق پایانی ۱۰ نفره بازی کرد. خنت با ۵۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و شارلوا با یک امتیاز کمتر در رتبه سوم دیده می‌شود.