رادیو اعتكاف راه‌اندازی می‌شود

رادیو اعتكاف راه‌اندازی می‌شود


طبق روال گذشته، معاونت صدا بنا به مناسبت‌های مختلف رادیوهای متفاوتی را راه‌اندازی می‌كند كه در گذشته به نام رادیو فصلی شهره بودند. به همین دلیل معاون صدای رسانه ملی از راه‌اندازی رادیو اعتكاف در ایام البیض ماه شریف رجب خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه‌آبادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط موجود كشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم‌ها ازجمله مراسم معنوی اعتكاف به علت بیماری كرونا، امسال مراسم اعتكاف در منازل به همراه رادیو برگزار می‌شود تا مؤمنین فرصت ایام البیض را برای نیایش و ارتباط با خدا از دست ندهند.
شاید بتوان گفت رادیو اعتكاف، جایگزین مناسبی برای مراسم اعتكاف در شرایط كنونی باشد و شعار «هر خانه یك مسجد» را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش جهت رفع گرفتاری‌ها محقق كند. این رادیو مانند دیگر رادیوهای مناسبتی از طریق فرستنده‌ها در سراسر كشور روی طول موج اف‌ام ردیف 5/95مگاهرتز پخش خواهد شد.
 برنامه‌های این رادیو از اذان مغرب روز شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ شروع و تا پایان روز سه‌شنبه بیستم اسفند سال جاری، همزمان با ایام البیض (روزهای ۱3،۱۴و ۱5 ماه رجب‌المرجب) ادامه خواهد داشت. درواقع با توجه به عدم برگزاری مراسم اعتكاف در مساجد كشور شنوندگان بسیاری از سراسر كشور خواستار تدارك برنامه‌های مناسب از طریق رادیو شده بودند.
برنامه‌های رادیو اعتكاف در بخش‌های چهارساعته ارائه خواهد شد كه در هر نوبت سخنرانی‌های متناسب با این ایام و ماه رجب به‌صورت زنده و تولیدی پخش می‌شود. همچنین بخش‌هایی از آن به پخش تلاوت ترتیل و تحقیق كوتاه اختصاص خواهد یافت. پخش ادعیه و مناجات به‌ویژه دعاهای واردشده در این ایام، از بخش‌های مهم این رادیو است.
تهیه گزارش و نیز پخش تماس‌ها و تلفن‌های مردمی، همراه با بیان آداب و اعمال روز و نیز گزیده بیانات بزرگان و علما از قسمت‌های دیگر هریك از نوبت‌های چهارساعته این رادیو است. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، شنوندگان خداجوی می‌توانند هر روز به طور زنده از بیانات وعاظ و خطبای توانا از طریق این شبكه بهره‌مند شوند. پخش زنده اعمال ام داوود از یكی از اماكن مذهبی نیز در این رادیو پیش‌بینی شده است.