عید یعنی حال خوب

عید یعنی حال خوب

احسان علیخانی مجری و برنامه ساز


 از عید پارسال،از لحظه تحویل سال،از بهار نارنج که کنار هم بودیم کدام مان فکرش را می‌کردیم سالی اینقدر سخت و پر حادثه را تجربه کنیم؟ تقویم امسال را از فروردینش که ورق بزنید تا همین اسفند پر بوده از سختی و حادثه.سال عجیبی بود و پر از فراز و نشیب. چقدر خبر و اتفاق خوب گم شد زیر این حجم حادثه تلخ و غم انگیز.در کنار تمام مشکلات معیشتی مردم، حالا در آستانه تحویل سال، سین سلامتی بحران جدی این روزهاست. این نگرانی برطرف نخواهد شد مگر با همدلی همگانی برای شکستن زنجیره این ویروس.
کرونا دستش را گذاشته روی گلوی خیلی از زندگی ها و سفت فشار می دهد. امسال بعضی ها را عزادار کرده و عید همه ما را دست کم همراه با سختی و ترس کرده است.سخت می گذرد،اما تمام خواهد شد.روزی که دیر نیست کرونا برای ما خاطره خواهد شد.حتما خاطره تلخی می شود اما روزگار اینجور نمی ماند.روزهای خوب و بهتر هم می آید و البته خیلی از اینها به ما بستگی دارد.لطفا کرونا را جدی بگیرید،بیرون نروید،مهمانی نگیرید و در خانه بمانید.
عصر جدید از این بحران بی نصیب نبود و برنامه‌ریزی و ساختارش ضربه جدی خورد. اما خوشبختانه در بهمن ماه به قدری ضبط شد که بتوانیم هر شب ایام نوروز با تغییرات جزئی حول و حوش ساعت ۱۱ مهمان تان باشیم. ضبط ما متوقف شد چون نمی‌خواستیم سلامتی کسی به خطر بیافتد.ضبط را ادامه ندادیم چون نمی‌توانستیم شرکت کننده‌های برنامه را از نقاط مختلف ایران به تهران بیاوریم. بدون تماشاگر عصر جدید، که گاهی داوری می‌کردند، رای می‌دادند و نظر داورها را به چالش می‌کشیدند عصر جدید شکل جذابی نداشت. عصر جدید را باید همان جوری تقدیم‌تان می کردیم که ماه ها برایش وقت گذاشته بودیم و یک تیم بزرگ زحمت کشیده بود.
در هر صورت حالا گروه عصر جدید در ایام نوروز مهمان مردم عزیز خواهد بود.
یادمان باشد کرونا مالِ همسایه نیست.پشت سر همه ما کمین کرده است.ما باید اراده کنیم و خدا هم حتما کمک خواهد کرد.عید یعنی حال خوب. کار خوب و مهربانی حال آدم ها را خوب می کند.این روزها حواس‌مان بیشتر به اطرافیان مان باشد.گاهی عید و نوروز یعنی همین که احوال همسایه ات را بیشتر از قبل بپرسی. به امید شادی و سلامتی برای ایران عزیز و مردمانش و تمام دنیا در سال ۹۹ خورشیدی...