پیشخوان سینما

پیشخوان سینما

امیدوارم همان‌طور كه موقع تماشای این فیلم‌های پیشنهادی و احتمالا دیدن انبوه فیلم و سریال‌های دیگر، لپ‌تاپ و متعلقاتش و تلویزیون و ریموت كنترل و كابل
اچ دی ام آی و هر وسیله دیگر تماشای فیلم را با احتیاط ضدعفونی می‌كنید، برای مطالعات سینمایی و غیرسینمایی هم از رعایت نكات بهداشتی غافل نشوید و سالم‌ترین شكل تورق را داشته باشید!
عجالتا پیشنهاد مطالعاتی ما در زمینه سینما اینها هستند، هرچند می‌دانیم حتما شما هم انتخاب‌های خوب خودتان را هم دارید. اگر از كتابخوان‌های حرفه‌ای سینما هستید، لابد كتاب‌های مشهوری چون گفت‌وگو با بیلی وایلدر، سرگذشت من (چارلی چاپلین) و سینما به روایت هیچكاك و... را خوانده اید؛ بنابراین كتاب‌های تازه‌تر را به شما پیشنهاد می‌كنیم؛ از جمله مجموعه كتاب‌های سینمایی نشر بیدگل مثل ژانر وحشت، سینمای فانتزی و موج نوی فرانسه.
همین‌طور برسون از زبان برسون از نشر شوند، دوربین مولف (حسین جعفریان) از نشر چشمه و مجموعه كتاب‌های كینو ــ آگورا به سرپرستی مازیار اسلامی از نشر لگا.
ویژه‌نامه‌های نوروزی مجله‌های فیلم، فیلمخانه و سینما و ادبیات را هم فراموش نكنید كه پر از نوشته‌های خواندنی است، به‌خصوص فیلمخانه كه ویژه نامه جذابی تدارك دیده با موضوع «سفر در سینما» و حالا كه به دلیل شیوع كرونا، سفر میسر نیست چه بهتر با خواندن درباره فیلم‌های سفرمحور و احیانا تماشای آنها، پاسخگوی نیاز نوروزی‌مان باشیم.
مجله «سروش»: به تازگی سروش هفتگی با نقد جشنواره فیلم فجر منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. در این شماره به حاشیه‌های خارج از متن جشنواره نگاهی شده و همچنین در قاب نقد ویژه‌نامه سینمایی جشنواره به سراغ بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و منتقدین این دوره از جشنواره فیلم فجر رفته اند تا برای مخاطبان خود فضایی از جشنواره سال جاری را
ترسیم کنند.