در قـراخیل  قرنطینــه شدم

گفت‌و‌گو با علی علیپور که این روزها در روستای زادگاهش به سر می‌برد

در قـراخیل قرنطینــه شدم

علی علیپـور مهم‌ترین امیـد سرخپوشان برای گلزنی است. او از فصل چهاردهم به جمع سرخپوشان اضافه شد و در همان فصل، گل سه امتیازی دربی برگشت را وارد دروازه استقلال كرد. از آن پس خودش را به عنوان یك مهاجم گلزن ثابت كرد تا جایی كه در تركیب اصلی تیم برانكو ایوانكوویچ، گابریل كالدرون و یحیی گل محمدی جا خوش كرد. علیپور در سالی كه گذشت، باز هم بهترین گلزن پرسپولیس لقب گرفت و در طول 40 دیداری كه سرخپوشان در سال 98 انجام دادند موفق به زدن 17 گل شد تا نشان دهد همچنان مورد وثوق هواداران و مربیان این تیم است. علیپور قبل از شروع سال جدید و همزمان با تعطیلی تمرینات و بازی‌های لیگ، راهی قراخیل از توابع استان مازندران شد و در تمام این روزها در كنار خانواده در روستای زادگاهش، قرنطینه شده بود. با او درباره کرونا و فوتبال صحبت کردیم.

 روزهای قرنطینه را چگونه گذراندی؟
وضعیت برای همه مردم جهان در حال حاضر شبیه هم است. باید یك‌سری مسائل بهداشتی و ایمنی را رعایت كنیم تا دچار بیماری مهلك ویروس كرونا نشویم. مردم باید حسابی مراقب خود باشند و نگذارند وضعیت بدتری به وجود بیاید. ما در این مدت تعداد زیادی از هموطنان خود را از دست دادیم و باید دست به دست هم بدهیم تا به ریشه كن شدن این بیماری كمك كنیم. من هم در روستای خودمان هستم و تلاش می‌كنم از خانه خارج نشوم.
 درباره زادگاهت توضیح می‌دهی؟
روستای قراخیل مردم بسیار خوب و خونگرمی دارد و همه مسائل ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌كنند. اینجا با بیماری كرونا به خوبی مبارزه شده و شیوع ویروس بسیار كمرنگ بوده است. من هم همراه با فرزندم در خانه هستم. طی سال‌های اخیر همواره در اردوها و مسافرت‌ها بودیم و زمان زیادی برای حضور در منزل و بازی با شنتیا پیش نمی‌آمد اما امسال همه چیز متفاوت است. از یك سو، دلم برای فوتبال و مسابقات تنگ شده و از طرف دیگر تمام وقتم را با پسرم می‌گذرانم و مدام با هم بازی می‌كنیم. گاهی برای تمرین انفرادی، به یك زمین فوتبال در روستا می‌روم تا بدنم از شرایط خوبی كه داشت، دور نماند.
وضعیت فعلی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟
 بازی‌ها تعطیل است و كسی تكلیف خود را نمی‌داند. با این حال ما فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستیم و باید همیشه آماده باشیم. می‌دانم كه سازمان لیگ كار سختی دارد ولی این را هم باید بدانید كه ما در این فصل برای رسیدن به صدر جدول و همچنین ایجاد فاصله با سایر رقبا كار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و در نهایت موفق شدیم بهترین شرایط را بسازیم. الان 10 امتیاز از بقیه تیم‌ها جلو هستیم و حتما سازمان لیگ یك تصمیم عادلانه در مورد این فصل اتخاذ می‌كند. ما تابع قانون هستیم و منتظریم نظر نهایی سازمان لیگ در مورد شرایط این فصل را بدانیم.
این روزها خیلی از کارشناسان درباره اهدای جام‌قهرمانی به پرسپولیس صحبت می‌کنند. نظرت چیست؟
پرسپولیس همچنان قوی‌ترین تیم فعلی ایران است. بعد از سه قهرمانی پیاپی، فاصله بسیار كمی تا قهرمانی چهارم داریم و این موضوعی نیست كه بتوان آن را كتمان كرد. البته این را هم می‌دانم كه لیگ در همه كشورها تعطیل شده و مشكلی به وجود آمده كه گریبان همه جهان را گرفته است. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست ولی باید صبور باشیم و هر تصمیمی را كه برای لیگ دادند، قبول كنیم. در حال حاضر همه ما باید به مبارزه با بیماری كرونا بپردازیم تا بیشتر از این به مردم عزیز كشورمان آسیبی وارد نشود.
فکر می‌کنی بازیکنان پرسپولیس با فرم ایده‌آل چقدر فاصله دارند؟
قبل از آن كه بازی‌ها تعطیل شود، در بهترین فرم خودمان بودیم. آخرین دیدار ما مقابل شهرخودرو انجام شد كه با برتری پرسپولیس به اتمام رسید. باید تلاش كنیم در بازگشت به لیگ، همان شرایط را حفظ كرده و تیم منسجمی باشیم. البته هنوز نمی‌دانم تكلیف چه می‌شود اما امیدوارم هر اتفاقی كه می‌افتد و هر تصمیمی كه گرفته می‌شود در نهایت به سود مردم ایران و فوتبال كشورمان باشد.