داورزنی: نگرانم، خیلی بیشتر از دلواپسان

آرزویم استخدام بهترین مربی برای والیبال است

داورزنی: نگرانم، خیلی بیشتر از دلواپسان

رئیس فدراسیون والیبال و توضیحات كافی درباره فسخ قرارداد با كولاكوویچ، انتخاب سرمربی جدید و همه نگرانی‌هایی كه در این رشته ورزشی وجود دارد. او می‌گوید دغدغه‌های زیادی دارد و بدون شك بیشتر از خیلی دلواپسان كه می‌خواهند سنگ والیبال را به سینه بزنند او نگران است. داورزنی ابتدا درباره فسخ قرارداد با كولاكوویچ می‌گوید: «قطعی شد. تنها موضوع، بدهی ما بابت حقوق سه ماهه كولاكوویچ است كه آن را باید تسویه كنیم. پس قصه كولاكوویچ را تمام شده بدانید.»
او با اشاره به این‌كه فعلا هیچ تورنمنتی نیست و به همین دلیل نگران انتخاب سرمربی جدید نیستند ادامه داد: «تیم ملی والیبال تا پایان اسفندماه هیچ مسابقه و تورنمنتی ندارد. بازیكنان در لیگ برای تیم‌هایشان بازی می‌كنند اما بازی تیم ملی و اردو نداریم و بنابراین كار تیم ملی بعد از فصل جدید لیگ شروع می‌شود. با این حساب نگرانی نداریم كه دو ماه دیگر مسابقه هست و باید سرمربی انتخاب كنیم.»
از او سوال كردیم كه واقعا مربیان خارجی كه سایت‌های ایرانی و خارجی ردیف كرده‌اند گزینه‌های مدنظر فدراسیون هستند؟ كه داورزنی این واكنش را نشان داد: «همه آنها گمانه‌زنی‌ها است. مربیانی كه وقتی ما فرآیند انتخاب ولاسكو را داشتیم هم مطرح بودند. آناستازی، كاستلانی، دی‌جورجی و... مربیان مطرح در والیبال دنیا كه در سریA ایتالیا، پلاس لیگا یا تیم‌های ملی مطرح كار می‌كنند. در كنار آن ماركتینگ، انتظارات مردم و... هم برای انتخاب سرمربی عوامل تاثیرگذار هستند. البته برای انتخاب سرمربی من تنها تصمیم‌گیرنده نیستم و در جلسات كارشناسی روی گزینه‌ها بحث می‌شود.»
آیا این امكان وجود دارد كه سرمربی تیم ملی ایرانی باشد؟ داورزنی پاسخ می‌دهد: «ما واقعگرا هستیم و شرایط را ایجاد نمی‌كنیم و تصمیمی نمی‌گیریم كه عمل نكنیم. بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد كه دست ما نیست و استخدام بهترین مربی آرزوی من است اما باید ببینم امكانش هست یا نه؟ از طرفی در جلسات كارشناسی تصمیم می‌گیریم كه سرمربی خارجی باشد یا ایرانی.»
او در پایان در واكنش به این سوال كه خیلی‌ها معتقدند داورزنی این دوره با دوره‌های قبل فرق كرده و بعضی‌ها هم معتقدند شما كار خاصی نكرده‌اید گفت: «بعضی‌ها از منظر خودشان نگاه می‌كنند. كسانی كه می‌گویند داورزنی فرق كرده به خاطر این‌كه در تركیب كادر اجرایی فدراسیون نیستند. آنها اگر در فدراسیون باشند همه چیز خوب است و اگر نباشند همه چیز به‌هم ریخته است. آنهایی كه منافع خودشان را دارند این روزها دلسوز والیبال شده‌اند. در حالی كه برای من منافع ملی مهم است. عدم استفاده از یك نفر دلیل بر بی‌كفایتی نیست. من دغدغه‌ام اگر بیشتر از دلواپسان نباشد كمتر نیست.»