جایزه 4 میلیونی کرونا

درباره کرونا داستان بنویسید و از جمالزاده جایزه بگیرید

جایزه 4 میلیونی کرونا



اخیرا پای محمدعلی جمالزاده به صفحه‌های ادبیات و هنر جام جم زیاد باز می‌شود و البته ما در این باره بی‌تقصیریم چون این اوست که با پای خودش روی خط اخبار می‌آید و ما هم روی همان خط سیر می‌کنیم و برمی‌داریم می‌آریمش این‌جا در صفحه ادبیات. چندی پیش درباره نامزدی 51 سال پیش او در جایزه نوبل ادبیات نوشتیم و شنبه‌ای که گذشت هم به بهانه دیدار سیدهادی خسروشاهی با جمالزاده باز هم به او پرداختیم.
حالا هم خبر رسیده که مهلت ارسال آثار به دومین جایزه جمالزاده تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است. اگر درباره این نمی‌دانید، بدانید که جمالزاده به نویسندگان داستان و ناداستان اهدا می‌شود و این روزها به فراخور درگیری مردم با محافظت از خود در مقابل ویروس کرونا، یک بخش ویژه نیز در این‌باره به این جایزه افزوده شده است.
محمد معماریان، دبیر اجرایی این جشنواره با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار، به خبرگزاری مهر گفته: با توجه به تقاضاهای مکرر شرکت‌کنندگان برای افزایش زمان ارسال آثار، همچنین تقارن برگزاری جشنواره با ایام کرونا و محدودیت برخی از متقاضیان برای استفاده از کافی‌نت و سیستم مورد نیاز برای ارسال اثر، تصمیم گرفته شد این مهلت به مدت ده روز تمدید شود. مدت ‌زمان تمدید در شورای سیاستگذاری نهایی شده و به هیچ عنوان امکان تمدید مجدد وجود ندارد.
معماریان افزوده: فراخوان این دوره را نیمه اول دی ماه گذشته در دو بخش آزاد و اصفهان اعلام کردیم؛ بخش اصفهان این جایزه، شامل دو بخش داستان کوتاه اصفهان و زندگی نگاره‌ها « ناداستان» ی اصفهان اعلام شد و بخش آزاد این مسابقه همان طور که مشخص است پذیرای داستان‌هایی با درونمایه و مضامین آزاد محصول کار خلاق نویسندگان. اما در روزهای پایانی سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا که تأثیری همه جانبه بر زندگی ما داشت، بخش ویژه کرونا زیرمجموعه بخش زندگی نگاره و ناداستان‌ها در جایزه جمالزاده تعریف شد تا علاقه‌مندان به ناداستان نویسی تجربیات خود را از روزهای کرونا و مواجهه با آن در هر جای جهان در این بخش ثبت کنند.
معماریان ادامه داده: نویسندگان می‌توانند در بخش کرونا سه اثر و در بخش‌های دیگر هر کدام یک اثر را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند و برای دریافت فرم ثبت نام جایزه جمالزاده و اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی Jamalzadehaward.ir  مراجعه کنند. جوایز بخش‌های مختلف جایزه نیز به ترتیب زیر است:
بخش آزاد : نفر اول هشت میلیون تومان، نفر دوم پنج میلیون تومان و نفر سوم سه میلیون تومان.
بخش ویژه اصفهان: داستان کوتاه: نفر اول ده میلیون تومان، نفر دوم هفت‌میلیون تومان و نفر سوم پنج میلیون تومان.
ناداستان: نفر اول: شش میلیون تومان، نفر دوم چهار میلیون تومان، نفر سوم: دو میلیون تومان.
جایزه ویژه هیأت داوران: پنج میلیون تومان.
همچنین نویسندگان سه اثر برتر بخش کرونا سه جایزه ۴۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.