فنایی: بیرانوند بهترین دروازه بان آسیاست

فنایی: بیرانوند بهترین دروازه بان آسیاست

داود فنایی همراه با یحیی گل محمدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد تا توان فنی دروازه بان های این تیم را بالا ببرد. او که برای چند سال، گلر اول سرخپوشان و رقیب اصلی احمدرضا عابدزاده در تیم پرسپولیس بود حالا بازگشتش به نیمکت برای هواداران سرخ یادآور روزهای گذشته است.
فنایی در مورد شرایط پرسپولیس به جام‌جم گفت: «شرایط خاصی که وجود ندارد، ما فعلا مجبوریم قرنطینه را تحمل کنیم تا انشاا... وضعیت بهتر شود و پس از قطع زنجیره شیوع کرونا، با قدرت به تمرینات و بازی ها برگردیم. فعلا برای همه ما، سلامت جامعه اهمیت دارد و نمی توانیم در مورد مسائل دیگر صحبت کنیم.» از او پرسیدیم آیا خبری از ادامه یا لغو دیدارهای فصل نوزدهم دارد یا نه  ، که پاسخ داد: «من هم بی خبر هستم و فقط مصاحبه‌ها را دنبال می‌کنم. مسوولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می گویند مشغول بررسی برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و تا از سوی نهادهای قانونی به صورت رسمی خبری دریافت نکنند، مجوز تمرین به تیم ها نمی دهند. ما هم امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات حل شود زیرا مردم از زندگی عادی دور شده اند و این وضعیت، مشکلات را چندبرابر کرده است. به خصوص افرادی که به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند، خانه‌نشین شده اند.»
این مربی جوان که به خاطر مدل مو و ریش‌اش حسابی مشهور شده، در مورد کار با علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشویچ ، دو دروازه بان پرسپولیس اضافه کرد: «در ابتدا این را بگویم که پرسپولیسی ها به وجود این دو گلر آماده در تیم شان افتخار می کنند. من با هواداران رابطه گرم و صمیمانه ای دارم و می دانم که چقدر به خاطر حضور بیرانوند و رادوشویچ خوشحال هستند. این زوج در کنار هم باعث پیشرفت این سال های پرسپولیس شده اند ، چون یکدیگر را به خوبی حمایت می کنند و رقیب سرسختی در تمرینات هستند. هم رفاقت دارند و هم رقابت. البته همه ما می دانیم که علیرضا بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی و بهترین گلر آسیا‌ست. رادوشویچ هم مبارزه برای رسیدن به ترکیب اصلی را دوست دارد.»
فنایی در نهایت گفت: «کار کردن با این دو دروازه بان به همه مربیان روحیه می دهد و من هم ازاین قانون مستثنا نیستم. تلاش می کنم همیشه آنها را در بهترین سطح آمادگی نگه دارم. حتی همین حالا که همه بازیکنان در قرنطینه هستند با بیرانوند و رادوشویچ تماس دارم و از اوضاع آمادگی آنها مطلع هستم. امیدوارم در شروع دوباره لیگ، بتوانیم همان آمادگی گذشته را در این بازیکنان ببینیم. البته در ابتدا باید ببینیم سازمان لیگ چه تصمیمی برای این فصل دارد و سپس برای ادامه فعالیت های مان تصمیم گیری کنیم.»