ابتذال از جنس تتلو

ابتذال از جنس تتلو


یک روز خواننده‌ای است حنجره طلا که با هیچ‌کس قابل قیاس نیست، یک روز فوتبالیستی که به تنهایی جلوی 11 نفر تیم حریف می‌ایستد و از سد مسی، رونالدو و پترچک عبور و ایران را قهرمان جام جهانی ‌‌می‌کند، یک روز گیاهخوار ‌می‌شود و گوشتخواران را به فحش می‌کشد، یک روز مدافع حجاب ‌می‌شود، اما روز بعد به مقدسات توهین ‌‌می‌کند، یک روز ‌می‌شود منبع انرژی درمانی و تمام بدنش را با خالکوبی نقاشی ‌‌می‌کند و یک روز می‌گوید رهبر جهان است. اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم، ‌می‌شود یک چندشخصیتی به نام امیرحسین مقصدلو ملقب به تتلو. حتما شنیده‌اید که صفحه اینستاگرام تتلو هفته قبل به دلیل فراخوان غیراخلاقی برای دختران کم سن و سال با عنوان «حرمسرا» با ریپورت ایرانیان مسدود شد (از ارائه ریز جزئیات به‌دلیل منشوری بودن معذوریم) و احتمالا اینستاگرام دیگر اجازه نمی‌دهد با شناسه تتلو صفحه‌ای ایجاد شود.
اینستاگرام نه‌تنها حساب اصلی که حساب‌های دیگر مربوط به او از جمله صفحه‌اش مربوط به عکس کنسرت‌هایش را مسدود کرد. برای همین این مثلا خواننده یا فوتبالیست یا هرچیز دیگری که در این چند سال به خودش گفته است صفحه جدیدی با نام مستعار ایجاد کرد که باز هم توسط ایرانیان ریپورت و مسدود شد. او در این صفحه جدید همچنان روی همان حرف‌های قبلی‌‌اش پافشاری داشت و اتفاق تلخ ماجرا این بود که همین اکانت جدید خیلی زود فالوئر گرفت و حتی قبل از این که ۱۴ ساعت از زمان حضورش بگذرد، یک میلیونی شده بود.
اینستاگرام خیلی واضح با محتوایی که کودکان را در معرض سوء‌استفاده قرار دهد، برخورد ‌‌‌‌‌‌می‌کند. از همین رو از این به بعد هر صفحه‌ای -چه به فارسی و چه انگلیسی- نام «تتلو» را در آدرس صفحه یا اطلاعات آن داشته باشد، می‌بندد. در موارد دیگر هم مانند همین صفحه جدید فیک با جدیت برخورد ‌‌‌‌‌‌می‌کند و با ریپورت صفحات مسدود می‌شوند.
اما همه اینها بخشی از ماجراست. کفه‌ای که در این موضوع سنگینی ‌‌‌‌‌‌می‌کند دختران و پسران کم و سن سالی هستند که او را فالو می‌کنند و کم‌کم با او همراه شده و نسبت به تمام عقایدش واکنش مثبت نشان می‌دهند. آنهایی که در همه این سال‌ها تتلو را در سایه خواب غفلت مسؤولان و حتی خانواده‌ها در فضای مجازی دنبال کردند و هرچه گفت را شنیدند و انجام دادند، شدند ارتش تتلیتی‌ها و اگر قرار بود فحش بدهند، دسته‌جمعی راه می‌افتادند، اگر قرار بود تهدید کنند، از گفتن هیچ کلمه‌ای ابا نداشتند.
شاید برای بسته‌شدن حساب کاربری او تیتر «خبر خوب» بزنیم، اما تفکر تتلو چند سالی ا‌ست میان نوجوان‌ها و جوان‌ها ریشه دوانده، برای مقابله با این تفکر چه باید کرد؟ قطعا پیشنهاد ما فیلترینگ نیست، اما باید مسؤولان و حتی خود ما دنبال این باشیم که برای این نوجوانان چه کنیم؟ امیدواریم دوباره که درباره این موضوع مطلب می‌نویسیم خط آخر را تکرار نکنیم، منظورمان همان قسمتی است که  مسؤولان باید فکری بکنند!