معلم عزیزم روزت مبارک!

ریسه

معلم عزیزم روزت مبارک!

هرسال وقتی وارد ماه اردیبهشت می‌شدیم، حال و هوای مدرسه فرق می‌کرد، پچ‌پچ‌های بچه‌ها برای هدیه روز معلم شروع می‌شد، برای دبستانی‌ها مادرها هم درگیر بودند و برنامه‌ریزی برای جشن روز معلم و هدیه ویژه آن رنگ و بوی خاصی داشت. ۱۱ اردیبهشت که می‌شد دیگر همه کارها را کرده‌بودیم و فردا باید جشن می‌گرفتیم و احتمالا کادو را خودمان به معلم‌مان بدهیم، استرس ناشی از هیجان برنامه روز معلم تمام روز همراهمان بود. اما امسال حال و هوای روز معلم فرق دارد، همان‌قدر که روزهای تحصیل همه‌چیز آنلاین شد، حالا معلم‌ها هم تبریک‌های آنلاین تحویل می‌گیرند. در اینجا تعدادی از تبریک‌های روز معلم آنلاین را با هم می‌خوانیم:

رضا: معلم بودن به داشتن مدرک و رفتن سر کلاس نیست. شاید کسی هیچ یک از اینها را نداشته‌باشد ولی معلم باشد. ما هنوز فرسنگ‌ها با الگوی معلمی شهیدمطهری فاصله داریم.
منصوره: بهترین توصیف در مورد مقام معلم را امام فرمودند: معلمی شغل انبیاست، چرا که غل و زنجیرهای ندانستن را از دست و پای شاگردانش باز و آنها را رها و آزاد می‌کند تا سبکبالانه در مسیر رشد و شدن، پرواز کنند.
مجبتی: همیشه که معلم‌ها نباید سر کلاس حاضر شوند گاهی شهادت بهترین درس برای اهل بصیرت است، حاج قاسم عزیز ما از شما درس ولایت‌مداری را آموختیم به یقین معلم ولایت‌مداری چون شما در دنیا بسیار اندک است.
حجت: بدون نیاز و کمک به غرب و شرق و با اتکا به توان خودمان و توکل به خدا در حال عبور از بحران کرونا هستیم. این را امام(ره) به ما آموخت؛ معلم انقلاب روزت مبارک.
امیر: روز معلم رو به همه معلم‌ها و اساتید به جز اونایی که ترم داره تموم میشه و هنوز یک جلسه هم کلاس مجازی برگزار نکردند، تبریک می گم.
دریا: معلم کسی است که پیشه‌اش آموختن به دیگران باشد. اینجا معلمان شجاع کم نداریم و چه آموختنی بالاتر از شهادت ؟
سیدعلی: روز معلم را بر معلمان غیور و فداکار ایران که حتی درحال مبارزه با کرونا و روی تخت بیمارستان به دنبال تعلیم به دانش آموزان‌شان هستند تبریک می‌گویم. معلمانی که باوجود مشکلات اقتصادی و در مناطق محروم با پای پیاده در گرما و سرما به خانه‌ شاگردانشان می‌روند تا درس زندگی را آموزش دهند.
کیوان: معلمی را به یک شغل و حتی حرفه تقلیل ندهیم و تحدید نکنیم؛ معلمی یک سبک زندگی است.