قدس، جهت‌نماست

قدس، جهت‌نماست

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران
نامگذاری روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام‌ خمینی(ره)، پیام‌های مهمی در خود دارد كه هنوز بعد از گذشت چهار دهه قابل واكاوی است.
اگر امام خمینی(ره) روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس اعلام فرمودند این یك رمز و كدی بود كه ما در تمام سال به آزادی قدس بیندیشیم، نه در یك روز خاص. قدس ابتدا قبله اول مسلمین بوده و در حال حاضر نیز قبله سیاسی آنان محسوب می‌شود. قدس یك جهت‌نماست كه اگر به آن توجه نكنیم راه را گم خواهیم كرد و اتحاد مسلمین از دست خواهد رفت. این موضوعی است كه در مكتب حاج قاسم نیز به خوبی قابل مشاهده است و باید از آن درس گرفت. حاج قاسم اگر در هر كجا بود هدف نهایی او قدس شریف بود. اگر در عراق بود به قدس می‌اندیشید اگر در سوریه بود به قدس فكر می‌كرد و در هر جایی از ممالك اسلامی بود آخرین هدفش آزادی قدس بود.  ملت ایران، یك ملت مقاوم است كه همواره پشتیبان مردم و سرزمین فلسطین بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 برای آزادسازی سرزمین فلسطین تلاش كرده است.  سرزمین فلسطین به دست غیر‌مسلمانان اشغال شده است و قدرت سلطه به اشغالگران كمك می‌كند و با استفاده از همین كمك‌ها این سرزمین را كه خاك اسلام است به تصاحب خود درآورده‌اند.
سرزمین فلسطین، خاك اسلام است و باید به پیكره جهان اسلام بازگردد و فلسطینی‌ها باید به سرزمین‌های اشغالی باز گردند و در آنجا زندگی كنند.
ملت فلسطین، ملتی با روحیه و مبارز است و همواره به دنبال آزادسازی اراضی اشغالی خود بوده و هیچ زمان انگیزه خود را از دست نداده و خسته نشده است. حمایت‌ها و مواضع امت اسلامی در روز جهانی قدس، انگیزه مردم فلسطین را بیشتر خواهد كرد و تا آزادسازی سرزمین خود از پای نخواهند نشست.