مرور و عبور

مرور و عبور

ملاصدرا كلید خورد
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» به نویسندگی و كارگردانی حسن فتحی آغاز شد. این سریال در 26 قسمت براساس زندگی محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا ساخته می‌شود. حسن بشكوفه، مجری طرح این مجموعه است. بازیگرانی كه در آن ایفای نقش می‌‌كنند عبارتند از: علی نصیریان (میرداماد)، جمشید مشایخی (شیخ بهایی)، محمدعلی كشاورز (میرفندرسكی) و حسین یاری (ملاصدرا)، كتایون ریاحی (سارا بانو همسر ملاصدار)، پروانه معصومی، فریماه فرجامی، ‌محمود پاك‌نیت، رویا تیموریان و...  .(صفحه 12)


در مقابل تحریف امام بایستید
رهبر انقلاب با اشاره به اهمیت مركز تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تاكید كردند: باید با دقت بسیار مراقب بود تا این سرچشمه افكار و اندیشه‌های امام برای كشور و پیروان راه امام همچنان زلال باقی بماند. آیت‌ا... خامنه‌ای لزوم دفاع مركز تنظیم و نشر آثار امام از حقانیت اندیشه‌های امام را مورد تاكید قرار داده و تصریح كردند: این مركز باید بدون هراس از جوسازی‌ها در مقابل انتساب برخی مطالب خلاف واقع به امام بایستد و از ایجاد تغییر و تحریف در كلمات و فرمایشات امام جلوگیری كند. (ص 1)


خداحافظی مهاجرانی با وزارت
عطاءا... مهاجرانی در ستون نقد حال روزنامه اطلاعات نوشت: «می‌اندیشم كه از حد لازم، عمر خود را صرف سیاست كرده‌ام. هفتم خرداد، درست 20 سال است كه یكسره در كار اجرایی و سیاسی و حكومتی بوده‌ام، به نظر شما كافی نیست؟ مطمئن باشید كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین حلقه سلسله كار اجرایی و سیاسی این‌جانب است... همیشه در ذهنم یك نویسنده یا یك قصه‌نویس كه او را در قفس سیاست محبوس كرده‌ام، فریاد می‌زند كه رهایش كنم. این قفس می‌شكند و نویسنده را آزاد می‌كنم كه بر هر بام و دری كه می‌خواهد برود و بنشیند...» ( صفحه 2)



«موج مرده» روی میز تدوین
تدوین فیلم موج مرده جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی‌كیا این هفته به پایان می‌رسد.
تدوین این فیلم را هایده صفی‌یاری به صورت دیجیتالی انجام داده است. داستان موج مرده درباره یك فرمانده نظامی است كه سال‌ها پس از پایان جنگ هنوز به آرمان‌های خود پایبند است در حالی كه پسر جوانش مثل او فكر نمی‌كند.برخی از عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سكوت، صدابردار: اصغر شاهوردی، طراح صحنه و لباس: پرویز شیخ‌طادی، مجری طرح: سید ابراهیم اصغرزاده، بازیگران: پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، قاسم زارع و پوپك گلدره ( صفحه 3)




تمدید كالابرگ‌های مرحله 11
امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی وزارت بازرگانی مهلت اعتبار كالابرگ‌های سهیمه روغن نباتی و قند و شكر شهری را اعلام كرد.
به گزارش واحد مركزی خبر، كالابرگ‌های شماره 201، 214، 222 شهمیه روغن نباتی و 241 ،252 و 280 سهمیه قند و شكر برای مصرف‌كنندگان تا 22 خرداد و برای عاملان فروش تا 25 خرداد تمدید شد.(صفحه 4)


هوای تهران؛ ‌هر روز آلوده‌تر از دیروز
غلظت آلاینده‌های ذرات معلق در هوای تهران همچنان بالاست و نمایشگرها آن را در ساعت 8 و 21 دقیقه دیروز (یكشنبه) در مرز ورود به مرتبه خطرناك نشان می‌دادند.علاوه بر ذرات معلق غلظت آلاینده‌ اكسید كربن، نیز در هوای تهران در ساعت مخابره خبر بالا بود. پزشكان همچنان به افرادی كه دچار مشكلات تنفسی هستند، توصیه می‌كنند از آمد و شد غیرضروری در سطح شهر پرهیز كنند. (صفحه10)