۷  سیاست کلیدی برای عبور از بحران کرونا

۷ سیاست کلیدی برای عبور از بحران کرونا


در دنیای شرکت‌های نوپا (استارت‌آپ‌ها) هر اتفاقی می‌تواند فرصت یا تهدید تلقی شود. تغییراتی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در اقتصاد و صنعت به‌وجود آمده موقعیت دشواری را برای بسیاری از جوامع رقم زده است. یکی از ویژگی‌های شرکت‌های نوپا این است که با استفاده از منابع محدود می‌توانند بهترین نتیجه را به دست آورند و شرایطی که شیوع کووید-19 پیش آورده، می‌تواند فرصت مناسبی برای آنها باشد تا بازار بهتری را برای رشد بیابند. شرکت‌های نوپا تیم‌های بزرگی ندارند، چابکند و می‌توانند خیلی سریع ایده‌های مختلف را ارزیابی کنند. هزینه تغییرات در یک شرکت نوپا نسبت به یک سازمان باسابقه پایین‌تر است و بحران کرونا کمتر می‌تواند بر آنها اثر منفی بگذارد. در ادامه به هفت نکته که کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند برای مقابله با شرایط و رشد بیشتر از آنها استفاده کنند، اشاره کرده‌ایم:
رویدادهای آنلاین
برگزاری رویدادهای آنلاین می‌تواند به رشد کسب‌وکارهای نوپا کمک کند. این رویدادها اگر از جنس وبینار یا لایوهای اینستاگرامی باشد، می‌تواند به انتقال تجربه و دانش کمک کند و فرصت بهتر دیده شدن کسب‌وکارها را فراهم کند. محدود شدن شرایط کاری و تفریحات کاربران باعث شده اقبال آنها به رویدادهای اینترنتی افزایش پیدا کند و موقعیت مناسبی برای برگزاری رویدادهای آنلاین فراهم شود.
تولید محتوا
محتواهایی مثل پادکست و مقالات کوتاه در این دوران بیش از گذشته مورد توجه کاربران اینترنت قرارگرفته‌ است. آموزش‌های مختلف در بستر وب و موبایل در این شرایط بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین توجه به تولید محتوا می‌تواند به رشد بهتر کسب‌وکارهای نوپا کمک کند.
ارائه خدمات اجتماعی
ممکن است محصول شما بتواند با تغییرات اندک نقش اجتماعی پررنگی را ایفا کند برای همین می‌توان برای کمک به اجتماع، این خدمات را به‌طور رایگان و برای استفاده همگان ارائه کرد. این کار در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی یک کسب‌وکار نوپا قرار می‌گیرد.
آنلاین‌کردن خدمات
رفتار عمومی کاربران در دوران کرونا با شتاب عجیبی به سمت غیرحضوری‌بودن پیش رفته برای همین بهتر است خدمات شرکت‌های نوپا تا جای ممکن غیرحضوری و اینترنتی باشد. این مساله کمک می‌کند خدمات ارائه‌شده را کاربران بیشتری استفاده کنند و شمار مخاطبان کسب‌وکار شما افزایش یابد.
ارائه تعهدات ممکن
اقبال و هجوم کاربران به خدمات یک شرکت نوپا با این‌که بسیار جذاب است می‌تواند ترسناک هم باشد. اگر کسب‌وکاری نمی‌تواند به حجم زیادی از درخواست‌ها و تعهدات عمل کند نباید بازار خود را بدون آمادگی بیش از اندازه بزرگ کند. چون باعث نارضایتی کاربران در کوتاه‌مدت و آسیب دیدن چهره کسب‌وکار در طولانی‌مدت خواهد شد.
کمک به دیگران
شرکت‌های کوچک و بزرگی در سراسر جهان با بحران کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این زمان می‌توان با ارائه مشاوره یا کمک‌های مالی و حمایت‌های معنوی به آنها کمک کرد.
چرخش احتمالی
ممکن است شرکت نوپای شما در بازاری فعالیت کند که بسیار متأثر از ویروس کروناست و احتمالاً تا چند سال بحران کرونا آن را رها نخواهد کرد. برای همین شاید لازم باشد چرخشی در مدل کسب‌وکاری و محصولتان داشته باشید یا ویژگی‌هایی به آن اضافه کنید که کاربران بتوانند همچنان از آن استفاده کنند.