مرور و عبور

مرور و عبور

نظر بهروز افخمی درباره جبهه مشارکت
بهزاد نبوی از رویارویی با آقای کروبی در موضوع ریاست‌مجلس خودداری کرد و این یک تشخیص سیاسی از سوی ایشان بود.
بهروز افخمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مطلب فوق گفت: از آنجا که آقای نبوی فکر می‌کند در سمت نیابت رئیس مجلس تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت بنابراین از سلیقه سیاسی خود استفاده کرده و با وجود پافشاری‌های فراوان از نامزد شدن برای ریاست خودداری کرد. افخمی، انتخابات هیات رئیسه موقت را تجربه خوبی برای هواداران جبهه مشارکت دانست و گفت: جبهه مشارکت به این نکته پی برد که به سازماندهی و انسجام نیاز دارد. ( صفحه یک)

عمادالدین باقی راهی زندان اوین شد
جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی عمادالدین باقی، عضو شورای سردبیری روزنامه توقیف شده « فتح» پس از هفت جلسه، بعدازظهر دیروز به پایان رسید.
قاضی مرتضوی در پایان جلسه دادگاه ضمن اعلام کفایت رسیدگی به پرونده باقی گفت: با تقاضای مهلت پنج روزه برای تهیه و ارائه لایحه‌ای به عنوان آخرین دفاعیه از سوی متهم،‌ختم دادرسی پرونده را اعلام می‌کنم. عمادالدین باقی پس از پایان ششمین جلسه محاکمه به دستور قاضی مرتضوی با قرار بازداشت موقت راهی زندان اوین شد.
در جلسه دیروز پس از آن‌که باقی از ارائه مدرک کتبی در خصوص انتساب درگذشت یادگار امام راحل به محفل‌های اطلاعاتی قتل‌های زنجیره‌ای بازماند، نتیجه استعلام از آقای نیازی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دراین باره خوانده شد که ادعای مذکور را « تلاش متهم جهت انحراف تحقیقات» اظهار کرده بود. ( صفحه 2)


 اصغر فرهادی در تدارک سری دوم « داستان یک شهر »
به‌زودی سری جدید مجموعه «‌داستان یک شهر» به کارگردانی اصغر فرهادی به مرحله تولید خواهد رسید. سری جدید داستان یک شهر، در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید خواهد شد و مانند گذشته فرهادی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این مجموعه را نیز به عهده دارد. فرهادی بنا دارد از اوایل مرداد تصویربرداری این مجموعه را آغاز کند تا از مهرماه پخش آن از شبکه پنج شروع شود. این درحالی است که فرهادی به دلیل مشغله کاری از حضور در جمع نویسندگان «روزگار جوانی» انصراف داده است. ( صفحه 3)


خوش‌چهره‌ها سیگار می‌کشند
طبق آمار، حدود 90 درصد افراد سیگاری قبل از 19 سالگی شروع به کشیدن سیگار می‌کنند چون در این سن از تاثیرات زیانبار و کشنده سیگار اطلاع ندارند و نمی‌دانند سیگار ماده‌ای بسیار اعتیادآور به‌نام نیکوتین دارد که پس از مدتی استعمال دخانیات ترک کردن آن بسیار سخت خواهد بود.
اعتیادآوری نیکوتین موجود در سیگار در حد موادی مانند هروئین و کوکائین است. یکی دیگر از عوامل روی آوردن جوانان به سیگار فیلم‌های سینمایی خارجی است. در این آثار افراد فرهیخته و خوش‌چهره در مواقع تنش‌های روانی، سیگار می‌کشند و این الگوی رفتاری خطرناک، ناخودآگاه بر ذهن جوانان تاثیر می‌گذارد. (‌صفحه 8)


پشت صحنه سریال «اسپیلبرگ»
شهر‌هانفیلد انگلستان محل تصویربرداری مجموعه «گروه برادران» است که اسپیلبرگ تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد و تام هنکس، مدیر تولید آن است.این مجموعه حال و هوایی جنگی دارد که مثل کار قبلی این دو هنرمند (نجات سرباز رایان) قصه‌ای از جنگ جهانی دوم را تعریف می‌‌کند. خبر می‌رسد که حدود 60 نفر از اهالی لندن با سفر به‌هانفیلد در نزدیکی محل تصویربرداری چادر زده‌ و این حضور نابهنگام، دردسرهایی برای سازندگان مجموعه به همراه آورده است. پلیس برای بیرون کردن این مهمانان ناخوانده به نتیجه نرسیده و آنها می‌گویند فقط به دستور دادگاه حاضر به ترک هستند چون قانون به آنها حق سفر و اتراق در هر محلی را می‌دهد و کسی نمی‌تواند مانع حضور آنها در این محل شود.جالب این جاست که این آدم‌ها هیچ کاری به کار گروه سازنده نداشته و حتی تمایلی به تماشای کار آنها هم ندارند. ( صفحه 12 )