فیلمنامه گلادیاتور افتضاح بود

راسل کرو که جایزه اسکار بازیگری را برای فیلم «گلادیاتور» دریافت کرده، می‌گوید فیلمنامه‌اش افتضاح بود

فیلمنامه گلادیاتور افتضاح بود




یک فیلم تاریخی که ریدلی اسکات کارگردانی کرده باشد، راسل کروه و واکین فینیکس در آن بازی کرده باشند و نیز موسیقی فیلم را هانس زیمر ساخته باشد، حتما باید یکی از آثار باشکوه تاریخ سینمای جهان باشد، اما بازیگر اصلی فیلم و کسی که برای بازی در آن جایزه برده، می‌گوید فیلمنامه‌اش افتضاح بود.
راسل کرو اسکارش را سال 2000 میلادی برای بازی در فیلم گلادیاتور و در نقش فرمانده رومی، ماکسیموس دسیموس مِریدویس دریافت کرد اما تازگی‌ها گفته است، فیلمنامه این اثر افتضاح بود.این را  سینما سینما به نقل از ایندیپندنت، منتشر کرده و ماجرا از این قرار بوده که فیلم گلادیاتور-که ماه گذشته ۲۰ساله شد-بهانه‌اش شد برای گفت‌گو با کرو. جیمی فالون، مجری و کمدین معروف نشسته روبه‌روی راسل کرو و درباره گلادیاتور حرف زده و کرو هم گفته  این تجربه منحصر به فرد بوده است. این گفت‌وگو پیش رفته و رسیده به آنجا که راسل کرو، اظهار می‌کند فیلمنامه اولیه این اثر خیلی بد بوده است.
 ستاره نقش ماکسیموس در این باره تصریح کرده: فیلمنامه اولیه خیلی بد بود. تهیه‌کننده نمی‌دانست من می‌توانم یک کپی از آن فیلمنامه را برای خودم بردارم، اما چیزی که او به من گفت این بود، نمی‌خواهم فیلمنامه را برایت بفرستم چون واکنشی نسبت به آن نشان نخواهی داد، اما می‌خواهم تو را برای ملاقات با ریدلی اسکات تشویق کنم.
در ادامه کرو درباره دیدارش با کارگردان فیلم توضیح می‌دهد: ریدلی اسکات خیلی آماده بود، او تصاویری را به من نشان داد که در آن دیگر مجبور نبود برای فیلمبرداری در کلوسئوم کل آن را بسازد.
راسل کرو اوایل امسال نیز در مصاحبه ای گفت ،ابتدا قصد داشته این نقش را رد کند، اما ریدلی اسکات او را برای بازی در فیلم متقاعد کرد. فیلم گلادیاتور را ریدلی اسکات براساس فیلمنامه‌ای از دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون کارگردانی کرد.   
این فیلم هیچ  دستاوردی اگر نمی‌داشت که داشت جایزه اسکار بازیگری را برای راسل کرو به ارمغان آورد و همین است که اظهارات او را عجیب جلوه می‌دهد .