آبی پررنگ

استقلال با 3 گل، الاهلی را برد و صعود کرد

آبی پررنگ

 یک پیروزی پر گل، در شبی که آبی‌ها هیچ چیز را دست کم نگرفتند؛ استقلال با سه‌گل مقابل الاهلی عربستان به پیروزی رسید تا تیم الشرطه عراق مجبور به تحویل هتل و ترک قطر شود.
الاهلی که به تعداد زیادی از ستاره‌هایش استراحت داده بود، با وجود درخشش دروازه‌بانش، فقط 30دقیقه مقابل حملات پرتعداد نماینده کشورمان دوام آورد، اما سرانجام تسلیم شد و در کمتر از 25دقیقه پنج‌بار توپ را از تور دروازه‌اش بیرون کشید. البته دو گل استقلال آفساید بود، اما گل‌هایی که مهدی قائدی(30)، علی کریمی(38) و شیخ دیاباته(54) زدند، نتیجه بازی را 3 بر صفر کرد تا استقلال با پنج‌امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به الشرطه به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی لیگ‌قهرمانان آسیا شود.
وریا مصدوم شد؛ میلیچ محروم
این پیروزی اگرچه آسان به دست آمد، اما تلفاتی هم برای آبی‌ها داشت. دیشب وریا غفوری مصدوم شد و میلیچ هم به دلیل دریافت کارت زرد، بازی بعدی تیمش را از دست داد.
استقلال - الهلال؛ شنبه 5 مهر
مجید نامجو مطلق که 29سال پیش با پیراهن استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده بود، حالا تیمش را در همان مسیری قرار داد که به ستاره دوم آبی‌ها در آسیا ختم شد. استقلال شنبه پنجم مهر با هدایت این مربی در ورزشگاه جنوب به مصاف الهلال عربستان می‌رود و در صورت پیروزی در آن بازی، روز چهارشنبه نهم مهرماه باید دیدار مرحله یک چهارم نهایی را برگزار کند. زمان برگزاری دیدار استقلال و الهلال ساعت 21 و 30دقیقه به وقت تهران است.
اخطارها پاک می‌شود
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، کارت زرد بازیکنان در مرحله گروهی به دور حذفی انتقال پیدا نمی‌کند که این می‌تواند خبری خوب برای استقلال و پرسپولیس باشد. استقلال شب گذشته با پیروزی مقابل الاهلی به جمع هشت‌تیم برتر غرب آسیا صعود کرد و پرسپولیس هم برای صعود از مرحله گروهی امشب باید مقابل شارجه امارات به پیروزی دست یابد.



دربی استقلال - پرسپولیس شاید چهارشنبه
اگر پرسپولیس امشب شارجه را ببرد، اگر پرسپولیس به عنوان تیم دوم صعود کند که احتمالش هم زیاد است، اگر استقلال تیم کرونازده الهلال را شکست بدهد و اگر پرسپولیس در مصاف با تیم‌اول گروه D (النصر عربستان یا السد قطر) پیروز شود، در این صورت چهارشنبه هفته آینده، دو تیم استقلال و پرسپولیس، در اولین دربی آسیایی خود در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم می‌روند. هیچ چیز بعید نیست. فعلا باید منتظر صعود پرسپولیس ماند تا اتفاقات بعدی هم رقم
بخورد. منتظر یک دربی جذاب در خارج از ایران‌باشید.