روزشمار

روزشمار



24 سپتامبر 2017
 یک رئیس‌جمهور مفت‌خور
تیم بسکتبال گلدن‌استیت سال 2017 به شکل دراماتیکی با پیروزی بر لس‌آنجلس لیکرز، قهرمان NBA شد. ستاره آن تیم استفان کری بود. در آن روزها انتقادات به اظهارات و اقدامات نژادپرستانه دونالد ترامپ بسیار داغ بود. در همین اوضاع و احوال، رسانه‌ها اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تیم گلدن‌استیت را برای ضیافت شام به کاخ‌سفید دعوت کرد. اما استفان کری چند ساعت پس از پخش این خبر، اعلام کرد به هیچ وجه در این مهمانی شرکت نمی‌کند.
در طرف مقابل، ترامپ هم برای این‌که کم نیاورد در توییتی اعلام کرد اصلا قصد برگزاری چنین مراسمی را نداشته و کری عجله کرده است. اما داستان به همین جا ختم نشد و لبرون جیمز، ستاره بی‌چون‌و‌چرای لیکرز جواب ترامپ را داد. او فقط با دو کلمه در حساب توییتری‌اش نوشت: تو مفت‌خور ! چند روز بعد و در یک کنفرانش خبری وقتی از جیمز در مورد این توییت پرسیده شد، او انتقادات تندتری را متوجه ترامپ کرد.
او با بیان این‌که هرگز از نوشتن آن پشیمان نشده، گفت: « او اصلا نمی‌داند قدرت رئیس‌جمهور بودن یک کشور، چه اندازه است. او اصلا متوجه نیست که بسیاری از کودکان آمریکا چطور به رئیس‌جمهورشان نگاه می‌کنند ».  این توییت جیمز در فضای مجازی آمریکا، بازخورد بسیار گسترده‌ای داشت. تا بعد از دو ماه از انتشار آن، یک میلیون کاربر آن را لایک و 660 هزار نفر همین توییت دو کلمه‌ای را بازنشر کردند.