پنهان زیر سایه فوتبال

ورود بازیکن و مربی خارجی برای سایر رشته‌ها ممنوع نیست

پنهان زیر سایه فوتبال

این حرف وزیر ورزش است که دوباره آن را در مجلس نطق کرد،همان حرف همیشگی:«ورود مربی و بازیکن خارجی ممنوع.» سلطانی‌فر با بیان این‌که ورود مربی و بازیکن خارجی تا یک سال آینده ممنوع است، گفت:«این تصمیم حداقل برای یک سال پابرجا بوده تا ببینیم وضعیت تحریم‌ها به کجا خواهد رسید. فدراسیون فوتبال اختیار دارد به خاطر محدودیت‌های نقل‌و‌انتقال ارز و مشکلات پیش آمده از ورود مربی و بازیکن خارجی جلوگیری کند.»
وزیر ورزش در حالی این حرف را می‌زند که پروژه آمدن استراماچونی ایتالیایی به استقلال با همین قانون روی هوا رفت؛ آن هم در شرایطی که میلیون‌ها هوادار استقلال طومار نوشتند، در فضای مجاری هشتگ زدند و درخواست‌شان این بود که «استراماچونی را برگردانید.»
با این شرایط در فوتبال ایران حضور مربی و بازیکن خارجی منتفی است، اما ظاهرا وزیر ورزش هیچ نظارتی روی سایر رشته‌ها ندارد و سوزن وزارتخانه فقط روی فوتبال گیر کرده است.  
 گزینه‌های فدراسیون والیبال را ببینید. آندره‌آ جیانی، فردیناندو دجورجی، آنجلو لورنزتی، دانیل کاستلانی (آرژانتین) و ولادیمیر آلکنو (روسیه) گزینه‌های داورزنی برای سرمربیگری تیم‌ملی والیبال هستند. حال این سوال پیش می‌آید که رقم دستمزد این مربیان چقدر است؟
بدون شک تورمی که در ایران هست در کشورهای اروپایی نیست مثلا اگر 6 سال قبل ولاسکو از ایران رقمی در حدود 30 هزار دلار دریافت می‌کرده شاید حالا هم همین رقم را (کمی بالا و پایین)بگیرد. این رقم در سال حدود 400 هزار دلار می‌شود که اگر آن را به ریال تبدیل کنیم رقمی نزدیک به 11-10 میلیارد تومان می‌شود.
 آقای داورزنی آیا در شرایطی که ورود سرمربی خارجی به ایران ممنوع است شما قرار است سرمربی خارجی استخدام کنید؟ آیا قرار است به او میلیاردی پول بدهید و آیا قرار است دستمزد را به دلار بدهید؟ آیا قانون وزارتخانه فقط مخصوص فوتبال است؟