عبور از سد!

ژاوی و السد مقابل پرسپولیس زانو زدند

عبور از سد!

پرسپولیس تنها  نماینده ایران در جمع  8 تیم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شد. شب گذشته، در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان، السد با تمام ستاره‌هایش در‌حالی مقابل سرخ‌پوشان پرسپولیس قرار گرفت که اتحاد و آمادگی تیم گل‌محمدی را نداشت. السد در واقع محصور قدرت پرسپولیس شد چون در پایان بازی وقتی آمار ارائه شد، تیم یحیی یک موقعیت صد‌در‌صد هم به حریف نداده بود. اتفاق اصلی مسابقه در دقیقه 89 مسابقه رخ داد، وقتی هواداران پرسپولیس عاصی از موقعیت‌های از دست رفته به ارسال امید عالیشاه چشم دوخته بودند. در این لحظه عیسی آل‌کثیر که دو ضربه را به تیر دروازه کوبیده بود، از جمع مدافعان حریف در رفت تا با یک ضربه سر فوق‌العاده از روی کرنر دروازه السد را فرو بریزد. آل‌کثیر به قدری از این گل هیجان زده شده بود که لباس از تن در‌آورد تا کارت زرد بگیرد. امید عالیشاه هم به نوعی تعویض طلایی گل‌محمدی لقب گشرفت تا این‌گونه برای تیمش گل‌سازی کند. اینجا بود که هواداران پرسپولیس نفس راحتی کشیدند و لبخند روی لبان وحید امیری نشست که موقعیتی عالی از دست داده بود.
بعد از این گل السد همه تلاش خود را برای جبران کرد. حتی یکی از بازیکنان این تیم با صحنه‌سازی داور را مجاب  کرد تا به سیامک نعمتی کارت قرمز نشان دهد. اشتباه داور در اخراج او، پرسپولیس را در مضیقه قرار داد و باعث شد حملات السد جان بگیرد تا بازی را مساوی کند اما قرمزها همه جوره از گل زده خود دفاع کردند تا بازی در نهایت با همان یک گل به پایان برسد و پرسپولیس با قدرت به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قدم بگذارد .
با شکست و حذف السد، تمام نمایندگان قطر از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند تا میزبان در جمع 8‌تیم پایانی مسابقات هیچ نماینده‌‌ای نداشته باشد. قطری‌ها تمام عزم خود را جزم کرده بودند تا السد جبران مافات حذف دیگر تیم‌های قطری را کند اما قدرت سرخ‌های پایتخت، مانع صعود آنها شد.
ساعت 11 و 30دقیقه امروز قرار است ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان در غرب آسیا که 4 تیم در آن حضور دارند، قرعه‌کشی شود. پرسپولیس هم روز چهارشنبه به مصاف حریف بعدی خود خواهد رفت.
گل 4 میلیاردی عیسی
با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل السد، 150‌هزار دلار به حساب این باشگاه سرازیر شد. این جایزه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. در واقع گلی که عیسی ال‌کثیر برای قرمزها زد 4 میلیارد و 200‌میلیون تومان برای این تیم ارزش داشت. پرسپولیس در صورت پیروزی در بازی چهارشنبه، 250‌هزار دلار دیگر جایزه دریافت‌می‌کند.