اکران آبان ماهی «خون شد»

تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود کیمیایی از چند روز دیگر به سینماها می‌آید

اکران آبان ماهی «خون شد»



کرونا بدجور برنامه سینماها را به‌هم ریخت، همان‌طور که همه برنامه‌های زندگی را... خیلی از ما هم صبر کردیم و منتظر ماندیم تا این ویروس بد‌قلق برود و دوباره همه‌چیز به روال عادی بازگردد، اتفاقی که می‌دانیم لااقل تا الان نیفتاده و ما مانده ایم و کرونایی که مدام خط و نشان می‌کشد که حالا‌حالاها هست...
اگر به روال هر سال سینما بودیم تا الان خیلی از فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته یا اکران شده بودند یا در صف اکران با هم رقابت می‌کردند اما شرایط این روزها جور دیگری است و خودمان هم می‌دانیم در ایران و بسیاری از کشورهای جهان کمتر کسی سینما می‌رود و کمتر تهیه‌کننده‌ای هم رغبتی به اکران فیلمش برای سالن‌های تقریبا خالی از جمعیت دارد.
با این حال چند فیلم اکران خود را امسال پشت سر گذاشتند و برخی فیلم‌های دیگر هم اکران‌هایی کم‌جان در سینماها یا به‌صورت آنلاین داشتند و تلاش کردند چراغ سینماها خاموش نشود. روز گذشته امیرحسین حیدری، مدیر شرکت پخش نمایش گستران هم اعلام کرد قصد دارد به فهرست تهیه‌کنندگانی بپیوندد که ریسک اکران فیلم‌هایشان را می‌پذیرند، بنا به این تصمیم هم آبان ماه یعنی چند روز دیگر «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی اکران خود را آغاز خواهد کرد.
او  در گفت‌و‌گو با مهر درباره اکران آنلاین این فیلم و دیگر فیلم‌هایی که پخش آنها را بر‌عهده دارند، گفت: اکنون برای این فیلم‌ها گزینه اکران آنلاین نداریم و باید تهیه‌کننده اين فیلم‌ها برای اکران آنلاین آنها تصمیم بگیرند. البته این را باید بگویم که طبق قراری که در شورای صنفی نمایش گذاشته شده است، فیلم‌ها باید دو هفته اکران عمومی شود و بعد از آن برای اکران آنلاین آن تصمیم
گرفته شود.
«خون شد» در جشنواه فجر سال گذشته به نمایش درآمد و بازتاب  متفاوتی هم داشت. برخی فیلم را دوست داشتند و آن را یکی از آثار موفق کیمیایی دانستند، در حالی که برخی دیگر آن را جزو ضعیف‌ترین آثار جشنواره دانستند و طیف متفاوتی از اظهار‌نظرها را پیرامون این فیلم شکل دادند.
کیمیایی خودش داستان فیلم «خون شد» را این‌طور تعریف می‌کند: داستان خون شد به‌مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ‌کس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.
در «خون شد» سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، سیامک صفری، لیلا زارع، سیامک انصاری و هومن برق‌نورد بازی می‌کنند.