پا به توپ شدن فوتبالی‌ها برای دریبل مدیران غیر‌فوتبالی

پایان ثبت‌نام برای کاندیداتوری فدراسیون پرطرفدار

پا به توپ شدن فوتبالی‌ها برای دریبل مدیران غیر‌فوتبالی

 روز گذشته آخرین روز ثبت‌نام برای کاندیداتوری حضور درانتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود. شاید توقع خیلی‌ها این بود که مثل هر دوره فقط یکی دو کاندیدای خاص باشند و انتخابات زیاد وارد حاشیه نشود اما حضور علی کریمی و ثبت‌نام برای پست ریاست خیلی از معادلات را به هم ریخت. کریمی و دوستانش بر این عقیده هستند که باید فدراسیون از چنگ غیرفوتبالی‌ها آزاد شود و برای رسیدن به این کار تمام تلاش خودشان را خواهند کرد. در بین کسانی که ثبت‌نام کردند چهره‌های ورزشی و غیرورزشی زیادی دیده می‌شود اما به عقیده خیلی از کارشناسان روز دهم اسفند فردی بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال خواهد نشست که شاید حتی پایش به توپ هم نخورده باشد! شاید مدیر خوبی هم نباشد و شاید.قصه فوتبال پیچیده است.
 ریسک بزرگ علی کریمی
دوستان نزدیکش بر این عقیده هستند که او دست به ریسک بزرگی زده است. کریمی در عرصه مربیگری چندان موفق نبود و حالا وارد کارزاری شده که چند پله سنگین‌تر از مربیگری در لیگ‌برتر است. او برای ریاست ثبت‌نام کرده و قرار است مهدی مهدوی‌کیا هم نایب رئیس اول، سعید دقیقی نایب رئیس دوم و فاطمه علیپور هم نایب رئیس بانوان او باشند.
 آفتابی شدن دوباره عزیزی‌خادم
چند وقتی بود که خبری از شهاب‌الدین عزیزی‌خادم نبود. فردی که سر‌و‌کله‌اش یک دفعه در فوتبال ایران پیدا شد و خیلی زود به عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درآمد. او که در دوره‌های قبل هم تلاش‌هایی زیرپوستی برای رسیدن به صندلی ریاست کرده بود این‌بار هم قرار بود نایب رئیس اول حیدر بهاروند باشد اما روز گذشته وارد فدراسیون فوتبال شد و به صورت مستقل برای تصدی پست ریاست ثبت‌نام کرد.او ظاهرا منصور قنبرزاده را به عنوان نایب رئیس اول خودش معرفی کرده است.
 حیدر بهاروند، بدل مهدی محمد‌نبی
باور خیلی‌ها این است که کاندیداتوری حیدر بهاروند برای تصدی پست ریاست یعنی نشستن نبی روی صندلی ریاست! آنها بر این عقیده هستند که همه کارها را نبی انجام خواهد داد و در صورتی که بهاروند رای بیاورد ریاست او بر فدراسیون فوتبال اسمی خواهد بود! بهاروند که سرپرست فدراسیون هم بوده به عقیده خودشان از شانس بالایی برای رسیدن به این پست قرار دارد. او هم مثل عزیزی‌خادم، قنبرزاده را برای نایب رئیس اول معرفی کرده است.
 بازگشت دوباره کیومرث هاشمی
نام او برای همه آشناست. کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته‌ملی المپیک بود. او البته سابقه حضور در فدراسیون در دوران کمیته انتفالی را داشت با این حال، حالا به عنوان یکی از کاندیداها برای تصدی پست ریاست ثبت‌نام کرده است. او برای اداره فدراسیون غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی و پریا شهریاری را به عنوان نواب رئیس معرفی کرده است.
 لیگ‌برتری ‌هادر هیات‌رئیسه
احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال  و مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا برای حضور در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند. این در حالی است که فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو و اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان تهران هم برای حضور در انتخابات هیات‌رئیسه ثبت‌نام کردند. همچنین منصور قنبرزاده عضو سابق هیات‌رئیسه نیز که در تیم بهاروند و عزیزی‌خادم حضور دارد ثبت‌نامش را انجام داد.
 آجرلو؛ به یاد پاس نابود شده!
مصطفی آجرلو مدیرعامل اسبق باشگاه‌های پاس و تراکتور هم برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد. نایب اول او حسن نصر‌اصفهانی و لیلا محمدیان نایب رئیس سوم او هستند. نام آجرلو با پاس عجین شده است و هر بار که اسم او در رسانه‌ها مطرح می‌شود ناخودآگاه ذهن آدم را به سمت آن تیم رویایی می‌برد که مسؤولان با دستان خودشان حکم نابودی‌اش را امضا کردند.